Obniżka ceny produktu lub usługi to wciąż najpopularniejsza wśród polskich konsumentów forma promocji, choć jej popularność spadła o 14 p.p. w porównaniu z poprzednim badaniem. Korzystanie z tej opcji deklaruje obecnie dwóch na trzech respondentów – wynika z Monitora Promocji opracowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Wśród form promocji, które cieszą się rosnącym uznaniem konsumentów odnotowano: możliwość otrzymania drugiego produktu/usługi gratis, degustacje, konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów.
Ponad 4 na 10 ankietowanych (44%) przyznało, że promocje skłaniają ich do robienia większych zakupów niż pierwotnie planowali. U jednego na pięciu respondentów sprzedaż produktów w promocyjnych cenach wzbudza nieufność.
Dwóch na trzech badanych twierdzi, że kupno produktu lub usługi w promocyjnej cenie jest dla nich źródłem satysfakcji. Ponad połowa deklaruje natomiast, że podczas robienia zakupów stara się wybierać takie produkty, które są w danym momencie sprzedawane w promocji.
W stosunku do roku 2017, dwukrotnie wzrósł wskaźnik osób, które miały negatywne doświadczenia z promocjami. Do najbardziej irytujących problemów należą: niedostępność produktów objętych promocją, niejasne/nieuczciwe zasady promocji, niewywiązywanie się z umowy oraz przeterminowane produkty.
Odpowiedz