Strona główna » Obniżka ceny produktu traci popularność jako forma promocji

Obniżka ceny produktu traci popularność jako forma promocji

Obniżka ceny produktu traci popularność jako forma promocji

Obniżka ceny produktu lub usługi to wciąż najpopularniejsza wśród polskich konsumentów forma promocji, choć jej popularność spadła o 14 p.p. w porównaniu z poprzednim badaniem. Korzystanie z tej opcji deklaruje obecnie dwóch na trzech respondentów – wynika z Monitora Promocji opracowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Wśród form promocji, które cieszą się rosnącym uznaniem konsumentów odnotowano: możliwość otrzymania drugiego produktu/usługi gratis, degustacje, konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów.

Ponad 4 na 10 ankietowanych (44%) przyznało, że promocje skłaniają ich do robienia większych zakupów niż pierwotnie planowali. U jednego na pięciu respondentów sprzedaż produktów w promocyjnych cenach wzbudza nieufność.

Dwóch na trzech badanych twierdzi, że kupno produktu lub usługi w promocyjnej cenie jest dla nich źródłem satysfakcji. Ponad połowa deklaruje natomiast, że podczas robienia zakupów stara się wybierać takie produkty, które są w danym momencie sprzedawane w promocji.

W stosunku do roku 2017, dwukrotnie wzrósł wskaźnik osób, które miały negatywne doświadczenia z promocjami. Do najbardziej irytujących problemów należą: niedostępność produktów objętych promocją, niejasne/nieuczciwe zasady promocji, niewywiązywanie się z umowy oraz przeterminowane produkty.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.