blog iPresso Marketing Automation

Dostawa produktu kluczowym elementem zakupów dla przedstawicieli Pokolenia Z

Opcje związane z dostawą produktu i ewentualne opłaty z tym związane są niezwykle istotnym czynnikiem dla przedstawicieli Pokolenia Z (osoby w wieku 16-24 lat). 71% osób należących do tej grupy jest skłonne do zwiększenia liczby produktów w swoich koszykach zakupowych, by zyskać możliwość darmowej dostawy – wynika z raportu Great Expectations: Shipping, CX & Gen Z opracowanego przez Neopost Shipping na podstawie danych z USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Australii.

Brak możliwości wyboru dogodnej formy dostawy produktu ma też znaczący wpływ przy wykonywaniu transakcji. Aż 98% przedstawicieli Pokolenia Z deklaruje, że jeżeli preferowana przez nich opcja dostawy nie jest dostępna, są skłonni porzucić koszyk by poszukać innych opcji zakupu. 44% spośród nich udaje się wtedy na strony internetowe konkurencji, co trzeci planuje wizytę w sklepie stacjonarnym firmy u której zamierzał dokonać zakupu online, a jeden na pięciu wybiera się do centrum handlowego w poszukiwaniu danego produktu.

60% ankietowanych z tej grupy (w porównaniu z 56% ogółu respondentów) twierdzi, że woli kupować w sklepie stacjonarnym niż online by uniknąć kosztów dostawy.

Dla Pokolenia Z istotna jest szybkość z jaką dany produkt zostanie dostarczony. 71% ankietowanych z tej grupy (w porównaniu do 56% ogółu) jest skłonna do dodania większej liczby produktów do koszyka jeżeli pozwoli to na uzyskanie opcji szybszej dostawy.

Przedstawiciele Pokolenia Z wyrażają też rosnące zapotrzebowanie na nowe rodzaje usług dostawczych – tak zwane usługi hyperlocal (szybka dostawa towaru na określonym terenie, w ciągu 1-3 godzin), dostawa tego samego dnia, dostawa weekendowa, czy dowiezienie towaru po godzinach pracy.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz