Co szósty użytkownik sieci korzysta z niej wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych – wynika z raportu Profiling the Mobile-Only Audience opracowanego przez GlobalWebIndex.
Według danych zgromadzonych w badaniu, użytkownicy mobilni dominują w krajach o niższym średnim wieku populacji, a przeciętny internauta tylko mobilny jest młodszy (ma średnio 31 lat) niż pozostali użytkownicy sieci (średnia wynosi tu 36 lat). Najwyższy odsetek takich internautów mieszka w Maroku (65%), Nigerii (60%) i Kenii (60%). Na przeciwnym biegunie znajdują się Niemcy, Hiszpania (po 3 %), Wielka Brytania, Włochy i Francja (po 4%).
W krajach Bliskiego Wschodu i Afryki aż 44% internautów korzysta z sieci wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. W krajach Azji i Pacyfiku wskaźnik ten wynosi 18%, a w Ameryce Południowej – 11%. Zjawisko to jest znacznie rzadsze w Europie (6%) i Ameryce Północnej (5%).
Mieszkańcy Bliskiego Wschodu i Afryki najczęściej (35%) deklarują też zamiar zakupu nowego smartfona w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
Z raportu wynika również, że tylko mobilni internauci mają mniejszą skłonność do angażowania się w komunikację z markami w mediach społecznościowych. 35% respondentów z tej grupy stwierdziło, że w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie odwiedzili stronę internetową firmy, podczas gdy tylko 15% z nich polubiło lub zaczęło śledzić daną markę w social mediach.
Odpowiedz