Strona główna » Skuteczny Content Marketing stawia na potrzeby odbiorców

Skuteczny Content Marketing stawia na potrzeby odbiorców

Skuteczny Content Marketing stawia na potrzeby odbiorców

Twórcy treści marketingowych przykładają coraz większą wagę do potrzeb informacyjnych swoich odbiorców. 90% spośród najskuteczniejszych content marketerów B2B z działających w Ameryce Północnej przedkłada oczekiwania swoich odbiorców ponad walory sprzedażowe tworzonych treści (wśród najmniej skutecznych wskaźnik ten wynosi 56%) – wynika z raportu B2B Content Marketing 2019: Benchmarks, Budgets and Trends – North America opracowanego przez Content Marketing Institute.

W raporcie uwzględniono wypowiedzi 771 marketerów B2B pracujących w krajach Ameryki Północnej.

Jak wynika z badania, większość marketerów jest zadowolona ze skutków swoich działań w zakresie contentu. 78% uważa, że odnosi na tym polu niezwykłe, duże lub umiarkowane sukcesy, podczas gdy tylko 2% przyznaje, że ich wysiłki nie przynoszą efektów.

Ponad połowa ankietowanych content marketerów B2B (56%) w ciągu ostatnich 12 miesięcy podniosła wydatki na tworzenie treści marketingowych. Najczęściej zwiększano nakłady na treści audiowizualne (np. wideo, webinary) oraz tekstowe (np. artykuły, blogi, ebooki). 87% korzysta w komunikacji z odbiorcami z wysyłek e-mailowych, a 77% tworzy i dostarcza konsumentom treści edukacyjne.

Wśród kanałów wykorzystywanych przez content marketerów istotne znaczenia mają wciąż media społecznościowe. Jedynie 5% ankietowanych zmniejszyło w ciągu ostatniego roku wykorzystanie social mediów dla celów content marketingowych, podczas gdy aż 61% badanych zwiększyło poziom zaangażowanie w tym obszarze.

78% badanych twierdzi, że ich firmy posiadają strategię content marketingową, jednak tylko w 39% przypadków jest to strategia udokumentowana. Jak wynika z analiz, istnieje bezpośredni związek pomiędzy posiadaniem przez firmę takiej strategii a efektami prowadzonych działań. Do jej największych zalet respondenci zaliczają integrację zespołu wokół wspólnych celów oraz większą łatwość w ustaleniu rodzajów treści, na których warto się skupić. Wśród najskuteczniejszych twórców contentu  65%  deklaruje posiadanie udokumentowanej strategii content marketingowej. 

96% content marketerów odnoszących największe sukcesy uważa, że ich firmom udało się zbudować zaufanie w relacjach z odbiorcami. Do największych wyzwań związanych z tworzeniem contentu zaliczono natomiast zmiany w algorytmach wyszukiwarek/SEO (61%) oraz w algorytmach mediów społecznościowych (45%).

 

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.