Raporty z kampanii dają użytkownikom iPresso Marketing Automation możliwość kompleksowego monitorowania skuteczności działań marketingowych. Rozwiązanie to pozwala na precyzyjne prześledzenie efektów komunikacji prowadzonej w ramach poszczególnych kampanii i porównanie konwersji wysyłek w takich kanałach jak e-mail, sms, voice czy pop-up. Nowe, zaawansowane opcje Raportów z kampanii sprawią, że uzyskane dane będą jeszcze bardziej szczegółowe.
Jak w praktyce wyglądają Raporty z kampanii?
Dzięki zastosowaniu odpowiednich tagów kampanii, które użytkownik systemu przypisuje poszczególnym wysyłkom prowadzonym w iPresso, wyniki osiągnięte przez każdą z nich mogą zostać zebrane we wspólnym Raporcie kampanii.
Pierwszy z wykresów pokazuje sumę konwersji we wszystkich kanałach wykorzystanych w kampanii.
Zgromadzone dane odnoszą się do wybranej przez użytkownika aktywności konwersyjnej, którą może być np. wejście na stronę firmową czy dokonanie zakupu. System na bieżąco monitoruje liczbę takich aktywności następujących w określonym czasie po wysyłce danego komunikatu.
Kolejne wykresy pokazują konwersję osiągniętą w poszczególnych kanałach komunikacji, dzięki czemu marketerzy mogą ocenić skuteczność każdego z nich w komunikacji z klientem. Wykresy te uwzględniają wyniki konwersji w odniesieniu do konkretnych zachowań odbiorców (np. w przypadku e-maila – konwersje po wysłaniu, otwarciu i kliknięciu, a w przypadku pop-up’u – po wyświetleniu i kliknięciu).
Nową możliwością w raportach z kampanii, która daje marketerom dostęp do jeszcze bardziej precyzyjnych danych, jest wykres konwersji każdej z wysyłek wykonanych w danym kanale komunikacji.
Na poniższym przykładzie widzimy wykres poświęcony jednej z wysyłek e-mail prowadzonych w ramach kampanii.
Rozwiązanie to pozwala marketerom na zdobycie wiedzy nie tylko o najskuteczniejszym kanale komunikacji w ramach konkretnej kampanii, lecz także sprawne porównanie efektywności każdej pojedynczej wysyłki.
Odpowiedz