Strona główna » Marketing w zgodzie z RODO – strony profilowe i strony wypisań w iPresso

Marketing w zgodzie z RODO – strony profilowe i strony wypisań w iPresso

Marketing w zgodzie z RODO – strony profilowe i strony wypisań w iPresso

Wejście w życie unijnego rozporządzenia RODO okazało się wyzwaniem dla polskich firm i instytucji przetwarzających dane osobowe. Od maja do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęły ponad 2 tysiące skarg związanych z naruszeniem nowych przepisów. iPresso znajduje się wśród rozwiązań w pełni dostosowanych do nowych standardów ochrony danych osobowych. Pozwalają na to m.in. takie funkcjonalności systemu jak strony profilowe oraz strony wypisań.

Gromadzenie danych osobowych i prowadzenie komunikacji zgodnie z RODO jest możliwe tylko w stosunku do osób, które wyrażą na to swoją dobrowolną, konkretną, świadomą i jednoznaczną zgodę.

Zgoda jest potwierdzeniem, że dana osoba pozwala na przetwarzanie swoich danych osobowych czy prowadzenie komunikacji marketingowej. Wyrażenie zgody marketingowej to jedna z aktywności jaką iPresso może odnotować w stosunku do każdego kontaktu zapisanego w bazie systemu.

Do kontaktu, który trafi do bazy iPresso z zaznaczoną zgodą marketingową, można realizować wysyłkę informacji np. za pomocą e-maila, smsa lub wiadomości voice.

Zgodnie z przepisami RODO, każda osoba, która wyraża taką zgodę musi posiadać możliwość wycofania jej w dowolnym momencie. Jedną z opcji pozwalających na skuteczne realizowanie tego prawa są możliwe do stworzenia w iPresso strony wypisań.

farmto table

Link do takiej strony można zamieścić np. w stopkach e-maili wysyłanych do klientów, dzięki czemu będą oni mogli w każdej chwili zrezygnować z niechcianej formy kontaktu. Po kliknięciu w link, dana osoba zostanie przeniesiona na stronę wypisania, która może zawierać spersonalizowane treści i dowolne informacje przygotowane przez firmę.

Proces ten może w iPresso przebiegać w jednym (strona weryfikacji) lub dwóch krokach (strona weryfikacji oraz strona potwierdzenia).

Strony profilowe pozwalają natomiast firmom na poinformowanie ich potencjalnych i aktualnych klientów o danych, które zgromadzono na ich temat.

profilowa1

Zapewnia im również możliwość wycofania się z poszczególnych zgód, a także modyfikacji i usunięcia swoich danych z systemu.

Rozwiązanie to wpisuje się w najważniejsze zasady narzucane przez RODO, do których należą zasada przejrzystości, prawo do bycia zapomnianym oraz konieczność posiadania dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych.

Do możliwości stron profilowych należą:

  • edycja danych – każda osoba, której dane zostały zgromadzone w systemie może dokonać ich modyfikacji, a także wycofać się z udzielonych wcześniej zgód;
  • usunięcie danych – w każdej chwili można zażądać usunięcia swoich danych z bazy kontaktów;
  • eksport danych – dane osobowe można wyeksportować z systemu do pliku.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.