Pokolenie Z na zakupach

Do pokolenia Z zalicza się osoby urodzone po roku 1995. W Polsce jest ich około 9 mln, co przekłada się niemal na 1/4 populacji kraju. Czym charakteryzuje się ta generacja? Jak jej przedstawiciele robią zakupy? W jaki sposób poruszają się w sieci? – sprawdziła to firma Criteo w swoim raporcie zatytułowany Gen Z.

Do pokolenia Z należą ludzie, którzy nie pamiętają życia bez internetu i smartfonów. Ich sposoby poszukiwania produktów, dokonywania zakupu, czy konsumpcji znacznie odbiegają od wzorców znanych starszym pokoleniom. Do najważniejszych wartości należą w ich przypadku: spersonalizowane doświadczenia, wykorzystanie urządzeń mobilnych i korzystanie z mediów za pośrednictwem internetu.

Pokolenie to wychowało się już z komputerami, smartfonami i internetem. Obecnie zaś jego przedstawiciele kończą studia i wchodzą na rynek pracy, przez co stają się istotną grupą konsumentów. Zwyczaje i zachowania tej grupy będą miały w najbliższych latach znaczący wpływ na dalszy rozwój sektora e-commerce.

Jakie są najistotniejsze cechy, zwyczaje i zachowania przedstawicieli tej generacji?

Duża siła nabywcza – przedstawiciele generacji Z wydają dużo pieniędzy zarówno online, jak i offline. Wydatki te przeznaczają zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220 dol. online i 169 dol. offline w ciągu około sześciu miesięcy.

Korzystanie z urządzeń mobilnych – pokolenie Z korzysta z urządzeń mobilnych częściej niż przedstawiciele innych grup wiekowych – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych e-maili.

Konsumpcja mediów w internecie – generacja Z to osoby, które nakierowane są na oglądanie i słuchanie mediów w internecie (filmy online, muzyka, podcasty, programy telewizyjne). Poświęcają na to 22 godziny tygodniowo.

Kupowanie w sklepach tradycyjnych – 77% osób należących do pokolenia Z preferuje zakupy online. Jednak aż 80% chętnie zrobi zakupy w sklepie stacjonarny jeżeli tylko będzie miała na to czas.

Rola stron www i aplikacji – dla pokolenia Z strony w internecie i aplikacje mają większy wpływ podczas procesu zakupowego niż reklamy telewizyjne, banery internetowe czy reklamy w wyszukiwarkach.

Personalizacja – pokolenie Z wymaga aby kierowany do nich przekaz, nawet ten reklamowy, był zawsze spersonalizowany.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.