Jak wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce 2018, Polacy przeznaczają coraz większe kwoty na zakupy w sieci. W porównaniu z rokiem 2017 odnotowano wzrosty w większości kategorii produktów, a 30% badanych zadeklarowało, że ich wydatki na zakupy online wzrosną w ciągu najbliższego roku.
Polscy e-konsumenci wydają średnio miesięcznie 299 zł na obuwie, 224 zł na odzież, akcesoria i dodatki, 99 zł na książki, płyty i filmy, a 68 zł na bilety do kina i teatru. Wydatki na sprzęt RTV i AGD wynoszą 632 zł na 6 miesięcy, a na urządzenia mobilne 362 zł na pół roku.
Jak wynika z raportu Gemiusa, większość polskich e-konsumentów nie zamierza zmieniać swoich zachowań zakupowych. 52% ankietowanych zadeklarowało, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na zakupy online pozostaną na tym samym poziomie. Jedna na trzy osoby (30%) planuje wzrost swoich wydatków, a tylko 6% zamierza je zmniejszyć. Więcej pieniędzy na kupowanie w sieci zamierzają przeznaczyć mężczyźni i osoby należące do grupy wiekowej 15-24 lata.
Najchętniej wybierają formą płatności za zakupy online jest szybki przelew – wskazało na niego 68% ankietowanych (wzrost o 6 p.p. w stosunku do ubiegłego roku). Ten rodzaj płatności wybierają przede wszystkim osoby z wyższym wykształceniem i w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazła się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42%) oraz przesyłka za pobraniem (41%).
Odpowiedz