Największym zaufaniem klientów szukających informacji o produktach i usługach cieszą się portale specjalistyczne (wierzy im 47% respondentów), fora dyskusyjne (40%) oraz portale ogólnoekonomiczne (32%). 28% ufa informacjom na blogach i vlogach oraz w portalach wielotematycznych – wynika z badania opracowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Co czwarty ankietowany zadeklarował zaufanie do informacji o produktach lub usługach pozyskanych za pośrednictwem prywatnej telewizji (24%), a także radia publicznego i komercyjnego (23%).
Za nieco mniej wiarygodne uznano media społecznościowe. Kanałom YouTube’owym ufa 22% respondentów, Facebookowi – 20%, a Instagramowi – 18%. Podobnym poziomem zaufania cieszy się prasa drukowana – tygodniki opinii (23%) i dzienniki (22%). Innym wydawnictwom prasowym ufa w zakresie informacji o produktach i usługach jeden na pięciu respondentów.
Telewizja publiczna jest godnym zaufania źródłem dla 18% konsumentów. Za najmniej wiarygodne uznano natomiast portale plotkarskie, którym ufa mniej niż 1 na 10 ankietowanych.
Z badania wynika też, że osoby najmłodsze (w grupie do 24 lat) częściej deklarują, że ufają mediom w zakresie informacji dotyczących usług i produktów. Wyższy poziom zaufania dotyczy w ich przypadku m.in. blogów i vlogów, YouTube’a, Facebooka i Instagrama.
Odpowiedz