blog iPresso Marketing Automation

Nowości w iPresso: blok „usunięcie kontaktu” w scenariuszach MA

Do scenariuszy marketingowych iPresso wprowadziliśmy nowy blok usunięcie kontaktu. Pozwoli on na usunięcie z bazy tych kontaktów, które np. nie zaakceptują lub nie potwierdzą odpowiedniej zgody marketingowej.

Rozwiązanie to jest szczególnie istotne w świetle nowych regulacji związanych ze zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych, wprowadzonych przez RODO

usunięcie kontaktu
Przykładem zastosowania nowego bloku może być powyższy scenariusz, w którym firma chce nadać nową zgodę marketingową swoim kontaktom.

Pierwszym krokiem jest tu wysyłka wiadomości e-mail, zawierającej informacje na temat nowego regulaminu, dostosowanego do wymagań RODO w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych.

W e-mailu zamieszczony jest link, którego kliknięcie równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na dalsze przetwarzanie danych osobowych kontaktu. Jeżeli dana osoba wykona taką aktywność, system automatycznie doda jej nową zgodę, w oparciu o którą będzie można prowadzić dalsze działania marketingowe.

W przypadku, gdy w określonym przedziale czasu dany kontakt nie kliknie w link zamieszczony w e-mailu, nastąpi usunięcie go z bazy kontaktów.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz