blog iPresso Marketing Automation

Rosną inwestycje w Marketing Automation!

Wydatki firm na automatyzację marketingu mają zdecydowanie wzrastać na przestrzeni najbliższych pięciu lat – wynika z opublikowanego przez Forrester raportu Marketing Automation Technology Forecast, 2017 to 2023.

Nakłady na rozwiązania Marketing Automation mają sięgnąć 25,1 miliardów dolarów w 2023 roku, podczas gdy w roku ubiegłym wynosiły 11,4 mld. Oznacza to, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) osiągnie w tym okresie 14%.

Forrester przewiduje rozwój narzędzi automatyzacyjnych związanych z zarządzaniem kampaniami wielokanałowymi, platform content marketingowych, rozwiązań do zarządzania konwersją (lead-to-revenue), automatyzacji through-channel, systemów do zarządzania zasobami marketingowymi (marketing resource management) i rozwiązań z zakresu real-time marketingu.

55% spośród respondentów z całego świata zamierza zwiększyć nakłady na tą technologię w ciągu najbliższego roku, a 1 na 5 planuje, że wzrost nakładów wyniesie tu co najmniej 10%. Jednym z czynników stojących za rosnącą popularnością Marketing Automation jest wykorzystanie w tych systemach możliwości sztucznej inteligencji, która pozwala na coraz efektywniejsze stosowanie personalizacji, tworzenie contentu, budowanie systemów rekomendacji i zwiększanie wydajności prowadzonych kampanii.

Z badania Forrestera wynika też, że do 2022 roku rosnąć mają inwestycje w technologie związane z bazami danych i analityką (10,9% CAGR) oraz AdTech (9,6% CAGR).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz