Strona główna » 96% Polaków korzysta z komunikacji SMS

96% Polaków korzysta z komunikacji SMS

96% Polaków korzysta z komunikacji SMS

Aż 86% Polaków korzysta ze smartfonów, a 78,6% ma na swoich telefonach zainstalowane aplikacje służące do komunikacji. Najpopularniejszą formą kontaktu mobilnego wciąż jednak pozostają wiadomości SMS, z których korzysta 96,5% ankietowanych – wynika z raportu Komunikacja SMS w Polsce 2016/17, opracowanego przez SerwerSMS.pl.

Pomimo rosnącej popularności aplikacji służących komunikacji, SMSy nadal cieszą się ogromną popularnością. W Polsce wysyła i odbiera je 96,5%, natomiast 72% respondentów korzysta z komunikatów MMS. Niemal 65% badanych wysyła SMSy codziennie, a trzech na czterech każdego dnia je odbiera. Do komunikacji SMS-owej służą Polakom przede wszystkim smartfony (86,2%).

Do największych zalet tej formy komunikacji badani zaliczają prostotę korzystania (80,4%), łatwy i powszechny dostęp (80,1%), szybkość dostarczenia wiadomości (77,1%), zasięg usługi/dostęp do sieci (73,6%).

Do praktycznych form zastosowania SMS-ów ankietowani zaliczają przypomnienia (np. o umówionej wizycie, przypomnienie hasła), powiadomienia (np. o statusie przesyłki), informacje od instytucji, urzędów (np. statusy spraw).

Komunikacja SMS ma też istotne znaczenie w handlu i marketingu. Ponad 76% respondentów deklaruje, że dostaje od firm i sklepów wiadomości tym kanałem. Najbardziej preferowaną opcją jest otrzymywanie SMS-ów raz w tygodniu (40,5%) lub kilka razy w tygodniu (31,9%). Za najbardziej atrakcyjne uznawane są informacje o promocjach/rabatach, wiadomości o statusie zamówienia oraz przypomnienia (np. o terminie wizyty).

Do najatrakcyjniejszych typów promocji, o których badani chcieliby być powiadamiani za pomocą SMSa, należą rabaty (61%). W dalszej kolejności mówiono o możliwości otrzymania drugiego produktu lub usługi gratis, otrzymaniu jakiegokolwiek gratisu, zniżce na kolejne zakupy, lub konkursie z losowaniem.

Największe zainteresowanie badanych wzbudzają informacje o promocjach i usługach związanych z odzieżą/obuwiem/akcesoriami (61%), sprzętem AGD/RTV (38,8%), produktami spożywczymi (30,6%) i rozrywką/kulturą (27,9%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.