Strona główna » Z jakich mediów społecznościowych korzystają polscy managerowie?

Z jakich mediów społecznościowych korzystają polscy managerowie?

Z jakich mediów społecznościowych korzystają polscy managerowie?

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród polskich managerów jest LinkedIn. Z portalu tego korzysta aż 97% z nich. Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się Facebook (21%), GoldenLine (18%) czy Twitter (8%) – wynika z badania Akademii Leona Koźmińskiego.

Najpowszechniejszymi celami wykorzystania mediów społecznościowych przez liderów biznesowych jest prezentowanie siebie (np. poprzez aktualizowanie swojego profilu, regularne publikowanie postów i komentowanie), budowanie sieci kontaktów (zapraszanie znajomych, przyjmowanie zaproszeń), a także poszukiwanie informacji i osób (w tym również analizowanie karier zawodowych innych ludzi).

Do najpowszechniej wykorzystywanych przez managerów serwisów społecznościowych należą Linkedin (97%), Facebook (21%) i GoldenLine (18%). Po 8% respondentów korzysta z Twittera, Google+ i niemieckiego serwisu XING.

54% polskich managerów posiada konto tylko w jednym portalu społecznościowym. 26% używa dwóch, a 13% trzech serwisów tego rodzaju. Wyniki te odróżniają polskich managerów od zagranicznych – w skali światowej bowiem 31% ankietowanych deklaruje korzystanie z dwóch lub trzech platform, a 25% z jednej.

Do najpopularniejszych aktywności podejmowanych w social mediach należy zapraszanie i wysyłanie wiadomości (53%), research (25%) oraz publikowanie treści i aktualizowanie profilu (25%)

Obecność w social mediach ograniczona jest przede wszystkim z powodu braku czasu (55% ankietowanych) oraz obawy o utratę prywatności (40,2%).

Badanie opisane w publikacji „Przywództwo w erze cyfrowej. Sposoby pokonywania ograniczeń na platformach społecznościowych” opracował dr Paweł Korzyński z Akademii Leona Koźmińskiego na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 200 polskich menadżerów i dyrektorów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.