blog iPresso Marketing Automation

Nowości w scenariuszach MA w iPresso: bloki opóźnienia do dnia tygodnia i miesiąca

Do scenariuszy Marketing Automation w iPresso wprowadzono dwa nowe bloki – Opóźnienie do dnia tygodnia oraz Opóźnienie do dnia miesiąca.

Rozwiązanie to sprawi, że każdy kontakt biorący udział w danym scenariuszu będzie oczekiwał na konkretne dni tygodnia lub miesiąca. Dopiero w tym określonym przez marketera dniu wykonane zostaną kolejne kroki – np. wysyłka kampanii e-mailowej lub SMS-owej.

opóźnienie do piątku

Przykładem zastosowania bloków opóźnienia może być powyższy scenariusz. Pokazuje on ścieżkę komunikacji z klientami zastosowaną przez sklep internetowy zachęcający do skorzystania z promocji weekendowej.

Pierwszym krokiem jest wysyłka wiadomości e-mail, w której potencjalni klienci zostają poinformowani o zbliżającej się promocji.

Osoby, które zapoznają się z treścią tej wiadomości (można tu też zastosować blok kliknięcia w link prowadzący do strony ze szczegółowym opisem oferty) przejdą do bloku Opóźnienie do piątku. Dopiero wtedy – tuż przed rozpoczęciem promocji – otrzymają SMS-a zachęcającego do skorzystania z okazji.

Rozwiązanie to wykorzystać można również w kontekście konkretnych dni miesiąca, np. do przypominania klientom o nadchodzących wydarzeniach lub promocjach.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz