Niemal 7 na 10 polskich użytkowników internetu nigdy nie słyszała o RODO. 23% ankietowanych słyszało wprawdzie o nowych regulacjach, ale nie zapoznało się z nimi. Jedynie 8% respondentów zapoznało się z przepisami wprowadzanymi przez nowe prawo – wynika z badania Publicis Media.
66% osób, które wiedzą o RODO, jest świadome, iż udostępniane przez nie dane o aktywnościach w internecie są wykorzystywane przez firmy i instytucje. 15% uważa, że dane, które udostępniają są bezpieczne (wśród tych, którzy nie słyszeli o RODO – 16%), a 20% wyraża zgodę na wykorzystywanie takich danych przez firmy i/lub instytucje (wśród nieświadomych RODO – 22%).
Wśród wszystkich ankietowanych tylko 16% zgadza się z opinią, że ich dane w internecie są bezpieczne. 57% ma natomiast świadomość, że informacje pozostawiane w internecie mogą być w jakiś sposób wykorzystywane, a 22% deklaruje, że wyraża zgodę na ich wykorzystywanie.
Zapytani o to, jakie dane o ich aktywnościach w sieci są według nich zbierane, ankietowani wskazywali na:
- treści, których szukam w internecie – 61%,
- strony internetowe, na które wchodzę – 59%,
- adres IP, z którego korzystam – 59%,
- lokalizacja, kiedy korzystam z urządzeń mobilnych – 52%,
- dane z plików cookie – 52%,
- reklamy, które klikam – 45%,
- dane osobowe – 42%.
Badanie przeprowadzono na zlecenie Publicis Media na reprezentatywnej dla całej populacji Polski grupie internautów, mieszkańców Polski, w wieku 18+ (N=1145), badanie przeprowadzone w dniach 23-25 marca br.
Odpowiedz