Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
18 July 2025
Artykuły

69% polskich internautów nie wie nic o RODO

  • 5 kwietnia, 2018
  • 2 min read
[addtoany]
69% polskich internautów nie wie nic o RODO

Niemal 7 na 10 polskich użytkowników internetu nigdy nie słyszała o RODO. 23% ankietowanych słyszało wprawdzie o nowych regulacjach, ale nie zapoznało się z nimi. Jedynie 8% respondentów zapoznało się z przepisami wprowadzanymi przez nowe prawo – wynika z badania Publicis Media.

66% osób, które wiedzą o RODO, jest świadome, iż udostępniane przez nie dane o aktywnościach w internecie są wykorzystywane przez firmy i instytucje. 15% uważa, że dane, które udostępniają są bezpieczne (wśród tych, którzy nie słyszeli o RODO – 16%), a 20% wyraża zgodę na wykorzystywanie takich danych przez firmy i/lub instytucje (wśród nieświadomych RODO – 22%).

Wśród wszystkich ankietowanych tylko 16% zgadza się z opinią, że ich dane w internecie są bezpieczne. 57% ma natomiast świadomość, że informacje pozostawiane w internecie mogą być w jakiś sposób wykorzystywane, a 22% deklaruje, że wyraża zgodę na ich wykorzystywanie.

Zapytani o to, jakie dane o ich aktywnościach w sieci są według nich zbierane, ankietowani wskazywali na:

  • treści, których szukam w internecie – 61%,
  • strony internetowe, na które wchodzę – 59%,
  • adres IP, z którego korzystam – 59%,
  • lokalizacja, kiedy korzystam z urządzeń mobilnych – 52%,
  • dane z plików cookie – 52%,
  • reklamy, które klikam – 45%,
  • dane osobowe – 42%.

 

Badanie przeprowadzono na zlecenie Publicis Media na reprezentatywnej dla całej populacji Polski grupie internautów, mieszkańców Polski, w wieku 18+ (N=1145), badanie przeprowadzone w dniach 23-25 marca br.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *