Nowości w iPresso: automatyczne zbieranie danych

Automatyczne zbieranie danych to nowa funkcja iPresso umożliwiającą gromadzenie danych i aktywności kontaktów za pomocą kodu monitorującego bez konieczności przeprowadzania integracji i angażowania zespołu IT. Mechanizm ten umożliwia pozyskiwanie informacji o użytkownikach bezpośrednio ze strony wykorzystując jedynie kod monitorujący iPresso, który można bardzo łatwo zaimplementować na stronie, na przykład za pomocą Google Tag Managera.

 

Załóżmy, że klient salonu samochodowego wypełnia na stronie internetowej konfigurator, w którym określa jakim modelem auta jest zainteresowany i podaje jego najważniejsze parametry. Następnie klika przycisk Konfiguracja, który powoduje wyświetlenie się na stronie odpowiedniego modelu samochodu. Klient nie wykonuje jednak ostatniego kroku, polegającego na kliknięciu w przycisk Przygotuj ofertę.

reguła1

W iPresso możemy utworzyć regułę, która działać będzie na monitorowanej stronie dealera i która pozwoli na przygotowanie automatycznej reakcji na takie aktywności klienta.

W sekcji Automatyczne zbieranie danych w iPresso definiujemy w jaki sposób ma działać taka reguła. W naszym przykładzie ustalamy, że dotyczyć ona będzie wszystkich kontaktów (nie tylko anonimowych lub monitorowanych).

reguła2

Następnie określamy jakie zdarzenie na stronie musi nastąpić, żeby akcja została uruchomiona, może to być kliknięcie w przycisk Konfiguracja, którym klient potwierdza chęć zobaczenia najbardziej dopasowanego do swoich oczekiwań modelu.

Akcją, która zostanie uruchomiona będzie w tym przypadku Zapis aktywności. Aktywność taką można zdefiniować jako wypełnienie konfiguratora. Będzie ona zawierać odpowiednie parametry samochodu (np. model, wielkość silnika, liczba drzwi, kolor) i zostanie przypisana każdemu z kontaktów, które klikną w przycisk Konfiguracja.

Zgromadzenie informacji o takiej aktywności pozwoli dealerowi na przeprowadzenie zaawansowanych działań marketingowych wykorzystujących takie kanały jak np. Akcje na stronach. Oznacza to, że konkretnej osobie, która zainteresowana jest określonym modelem samochodu, będzie można wyświetlić dokładnie dopasowane treści, np. przy jej ponownym wejściu na stronę.

Osobie, która w konfiguratorze podała konkretne dane pojazdu, możemy wyświetlić pop-up ze zdjęciem takiego samochodu i linkiem prowadzącym do oferty. Działanie takie zwiększy szansę na skłonienie potencjalnego klienta do zapoznania się z przygotowaną dla niego propozycją.

Jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest możliwość zarządzania danymi o aktywnościach kontaktów bez potrzeby integrowania poszczególnych elementów strony internetowej (np. formularzy) z iPresso. Dzięki temu działania marketingowe można przeprowadzić jeszcze szybciej, sprawniej i skuteczniej!

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>