Kompleksowa integracja iPresso z Facebookiem – od Messengera po pozyskiwanie leadów

Jedną z ważnych funkcji iPresso Marketing Automation jest możliwość zarządzania treściami na kontach społecznościowymi firmy w różnych social mediach, takich jak Twitter czy Facebook. Integracja iPresso z największym serwisem społecznościowym na świecie daje jednak znacznie większe możliwości – pozwala m.in. na zautomatyzowanie komunikacji na Messengerze, przesyłanie danych kontaktów z Facebook Lead Ads, czy dotarcie do precyzyjnie określonych grup targetowanych przez Facebook Custom Audiences.

 

iPresso jest zintegrowane z Facebookiem na kilku różnych płaszczyznach.

  • Zarządzanie wieloma profilami na FB

iPresso pozwala na szybkie i sprawne zarządzanie wieloma profilami w różnych serwisach społecznościowych. Dzięki temu można z jednego miejsca publikować posty, monitorować aktywności ich odbiorców i przeglądać statystyki.

iPresso-social-manager

iPresso automatycznie loguje się na odpowiednie kanały w mediach społecznościowych, pozwala na publikację wpisów w dowolnym momencie, monitoruje reakcje użytkowników na zamieszczone treści i umożliwia szybką odpowiedź na nie.

Dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation można też w czasie zbliżonym do rzeczywistego analizować i porównywać parametry i statystyki dotyczące poszczególnych wpisów, poziomu zaangażowania użytkowników czy liczby wyświetleń.

 

  • Zautomatyzowana komunikacja na Messengerze

Messenger należy do najpopularniejszych komunikatorów internetowych na świecie – obecne korzysta z niego 1,3 mld użytkowników. Rozwiązanie to ma też szerokie zastosowanie w firmach, które dzięki jego możliwościom mogą bezpośrednio odpowiadać na przesłane przez Messengera opinie i uwagi klientów.

messenger scenario

Integracja z komunikatorem oznacza uruchomienie w systemie nowego kanału Direct Marketingu, który pozwala na bezpośrednie dotarcie do klientów na Messengerze. Każdej osobie, która wyrazi (np. podczas składania zamówienia w sklepie internetowym) zgodę na otrzymywanie powiadomień od sprzedawcy za pośrednictwem tego komunikatora, będzie można w sposób automatyczny przesłać odpowiednio spersonalizowaną wiadomość. Opcja wysyłki powiadomienia na Messengera dostępna jest m.in. w scenariuszach Marketing Automation, co pozwala na wysyłkę odpowiednio dobranych treści (mogą to być zarówno materiały tekstowe, jak i np. wideo) na podstawie aktywności i cech danego klienta.

Dowiedz się więcej

  • Custom Audiences – precyzyjne dotarcie do grup docelowych

Facebook umożliwia bardzo szczegółowe określenie grupy docelowej, której ma zostać pokazany sponsorowany wpis. Grupa zostaje wyznaczona na podstawie określanych przez reklamodawcę parametrów dotyczących np. wieku, miejsca zamieszkania czy wybranych zainteresowań. Daje to możliwość pokazania konkretnego posta ściśle określonej grupie użytkowników Facebooka, np. mieszkańcom Wrocławia w wieku 30-35 lat. W przypadku publikacji kolejnego reklamowego wpisu wybrane parametry dotyczące grupy odbiorców czy budżetu mogą być oczywiście zupełnie inne.

Po zintegrowaniu iPresso z Facebookiem możliwe jest dopasowanie reklamy do odbiorców w jeszcze większym stopniu, np. poprzez dotarcie do użytkowników FB, którzy weszli wcześniej na stworzone w iPresso Landing Pages i strony internetowe firmy.

Dzięki temu rozwiązaniu post będzie mógł zostać skierowany do grupy osób, które wiedzą już o firmie, odwiedziły jej stronę i być może są zainteresowane jej usługami.

 Dowiedz się więcej

  • Facebook Lead Ads

Facebook daje marketerom szerokie możliwości w zakresie reklamowania swoich usług i pozyskiwania nowych klientów. Przykładem takich działań są Lead Ads, czyli reklamy pozwalające na pozyskanie za pomocą formularza kontaktowego informacji o użytkowniku serwisu, który zainteresuje się promowaną wiadomością. Rozwiązanie to stosowane jest przez firmy m.in. w celu zachęcenia internautów do zapisania się na wersję demo usługi, zarejestrowania się na udział w szkoleniu czy subskrypcji newslettera.

lead ads

Dzięki integracji Facebook Lead Ads z iPresso, pozyskane w ten sposób leady zostaną przesłane do systemu Marketing Automation, który pozwala na prowadzenie wobec nich zaawansowanych działań marketingowych.

Dowiedz się więcej

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>