W zeszłym roku największy ruch w polskich sklepach internetowych panował nie przed świętami, ale zaraz po nich – między 27 a 29 grudnia. Serwisy e-commerce odwiedzało wtedy od 7,5 do 8 mln klientów dziennie, czyli 28-30% użytkowników sieci – wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius.
Gemius odnotował w okresie poświątecznym wzrost liczby odwiedzających e-sklepy, strony internetowe z promocjami i wyprzedażami oraz wirtualne pasaże handlowe. Przed świętami największą popularnością cieszą się natomiast serwisy aukcyjne, porównywarki cen, strony internetowe z opiniami o sklepach oraz serwisy z zakupami grupowymi.
Wśród internautów łączących się z siecią za pośrednictwem urządzeń mobilnych, serwisy e-commerce najpopularniejsze były w drugiej dekadzie grudnia. Korzystało z nich wtedy średnio 3,1 mln osób dziennie. Rekordowym dniem był 18 grudnia (3,4 mln osób, 13%).
Użytkownicy laptopów i komputerów stacjonarnych największą aktywność w przeglądaniu serwisów e-commerce przejawiali po świętach. Rekordowy pod względem liczby odwiedzających był 28 grudnia (6 mln osób, 22%).
Firma Gemius poddała analizie dane z grudnia 2016 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7–75 lat.
Odpowiedz