Strona główna » Akcje na stronach – komunikacja w czasie rzeczywistym z iPresso Marketing Automation

Akcje na stronach – komunikacja w czasie rzeczywistym z iPresso Marketing Automation

Akcje na stronach – komunikacja w czasie rzeczywistym z iPresso Marketing Automation

Akcje na stronach w systemie iPresso pozwalają marketerom na natychmiastową, zautomatyzowaną reakcję na zachowania i preferencje klientów. Jeżeli monitorowaną przez iPresso stronę internetową firmy odwiedzi kontakt, który spełnia odpowiednie kryteria – np. system wie, że jest to mieszkaniec Warszawy, oraz że otworzył wysłanego mu wcześniej e-maila – to automatycznie zostanie mu wyświetlony spersonalizowany komunikat, np. w formie pop-up’u. Działanie takie pozwala na szybkie dotarcie do precyzyjnie określonych grup docelowych, co jest o wiele skuteczniejsze niż wyświetlanie komunikatów “na oślep”.

Akcje na stronach są funkcją iPresso, pozwalająca na wyświetlanie kontaktom (zarówno rozpoznanym i nierozpoznanym) dynamicznych treści na monitorowanych stronach.

Oznacza to, że jeżeli monitorowaną przez iPresso stronę internetową firmy odwiedzi kontakt, na którego temat system posiada odpowiednie dane, np. należy on do odpowiedniej grupy wiekowej lub ma jakikolwiek inny atrybut lub aktywność odnotowaną w systemie (np. otworzył wysłanego do niego ostatnio e-maila) – iPresso może wyświetlić mu spersonalizowany komunikat, np. w formie pop-up’u lub innego zdefiniowanego elementu na stronie.

MA_nr_215_art1

Aby komunikat wyświetlił się danej osobie, musi ona spełnić odpowiednie wymagania określone przez użytkownika systemu. Dzięki temu wiadomość dotrze do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Kryteria te mogą dotyczyć zarówno działań wykonanych wobec kontaktów (np. wysyłka kampanii SMS), jak i ich aktywności (np. wejście na daną podstronę). W przypadku kontaktów rozpoznanych kryteriami mogą być również atrybuty kontaktów (np. wiek, miejsce zamieszkania), przypisane im tagi i kategorie oraz odpowiednie zgody.

Można zatem wyświetlić odpowiedni komunikat, np. mieszkańcom województwa śląskiego, w wieku 18-25 lat, którzy wykonali w ciągu ostatniego tygodnia odpowiednią aktywność, np. pobranie cennika ze strony internetowej firmy. Takie zawężenie grupy odbiorców pozwoli na bardziej skuteczną komunikację, przy jednoczesnym uniknięciu wyświetlania komunikatu osobom, do których oferta nie jest skierowana.

Popup szablony

iPresso pozwala również na tworzenie sekwencji warunków, które muszą zostać spełnione w ściśle określonej kolejności, by skutkować uruchomieniem akcji na stronie.

Pozwala to wyświetlić pop-up zawierający informacje o zniżce osobom, które np. odwiedziły stronę poświęconą konkretnemu produktowi po raz drugi albo trzeci w ciągu tego samego dnia, lub przeszły przez odpowiednie podstrony w ściśle określonej kolejności.

sekwencja aktywnosci

Możliwości w zakresie ustalania warunków, jakie mają zostać spełnione by komunikat się wyświetlił, są bardzo szerokie. Można tu nawet uwzględnić rodzaj urządzenia i przeglądarki internetowej, z jakiej korzysta dany klient, czy źródło z jakiego trafił na stronę (np. po kliknięciu w baner zamieszczony w zewnętrznym serwisie).

System może też wywołać akcję na stronie np. po określonym czasie spędzonym na stronie w bezruchu (np. “Kliknij tu, żeby kontynuować”), próbie zamknięcia okna przeglądarki, czy zjechaniu na odpowiednio niskie miejsce na stronie.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.