Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
20 July 2025
Artykuły

63% polskich internautów robi zakupy online

  • 15 listopada, 2017
  • 3 min read
[addtoany]
63% polskich internautów robi zakupy online

82% Polaków powyżej 16 roku życia regularnie korzysta z sieci w celach prywatnych, a 70% używa smartfonów – wynika z badania Connected Consumer Study 2017 przeprowadzonego przez Google. Jednym z najważniejszych powodów korzystania z internetu jest możliwość zrobienia w sieci zakupów. Online kupuje już 63% polskich internautów, to o 4% więcej niż średnia światowa.

Badanie dowodzi istnienia nowego typu konsumenta, nazwanego „onlinerem”. Jest to osoba, która ciągle ma przy sobie urządzenie pozwalające jej na połączenie się z siecią. Może dzięki temu w każdym momencie korzystać z wyszukiwarki, szukać potrzebnych jej produktów, robić zakupy online, czy komunikować się ze swoimi znajomymi.

Internet dla młodych i starych

82% Polaków korzysta z internetu w życiu prywatnym, dokładnie tyle samo wynosi średnia światowa. Co ważne, osoby młode wcale nie mają pod tym względem dużej przewagi nad konsumentami należącymi do starszych grup wiekowych. Co prawda najwięcej internautów należy do grup wiekowych 25-34 i 45-54 lata, ale w grupie 55+ z sieci codziennie korzysta już 67% osób.

Mobilni konsumenci

Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do łączenia się z siecią jest nadal laptop, wciąż rośnie jednak znaczenie urządzeń mobilnych. Obecnie już siedmiu na dziesięciu Polaków korzysta ze smartfonów, a 55% używa ich w celu łączenia się z internetem. Wśród osób z grupy wiekowej 16-34 lat 90% internautów wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów.

Główne źródło informacji

Dla 8 na 10 polskich internautów sieć www stanowi pierwsze źródło, w jakim poszukują potrzebnych im informacji. 75% używa sieci dla rozrywki, a ponad 50% twierdzi, że preferowaną formą pracy jest dla nich wykonywanie zadań z wykorzystaniem internetu. Na jednego Polaka przypadają obecnie trzy urządzenia pozwalające na połączenie się z siecią.

Aktywności w sieci – wideo i zakupy

Polscy internauci bardzo często wykorzystują urządzenia mobilne do oglądania materiałów wideo w sieci. 44% osób korzystających z sieci ogląda treści wideo online przynajmniej tak samo często jak na komputerze (w 2013 r. wskaźnik ten wynosił tylko 10%).

Zakupy online często stanowią ważny powód, dla którego ludzie korzystają z Internetu. 63% polskich internautów kupuje w tym kanale – to o 4% więcej niż średnia światowa. Jedna czwarta (24%) internautów robi zakupy online za pomocą smartfona, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił 8%.

O badaniu

Badanie Connected Consumer Study zrealizował Kantar TNS na zlecenie Google. Jest ono reprezentatywne dla ogółu ludności w wieku powyżej 16 lat na danym rynku, korzystającej i niekorzystającej z Internetu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *