blog iPresso Marketing Automation

Polski rynek e-commerce będzie warty 63 mld zł w 2020 r.

W 2020 roku na polskim rynku działać będzie ponad 30 tysięcy sklepów internetowych, a wartość branży e-handlu wzrośnie z 40 do ponad 60 mld złotych – przewiduje Sociomantic Labs.

Polski rynek e-commerce rośnie systematycznie od wielu lat, obecnie jego wartość wynosi około 36-40 miliardów złotych. Według raportu Sociomantic Labs staje się on również coraz bardziej dojrzały – o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz również jakość, wygoda zakupów i zwrotów oraz serwis posprzedażowy.

Według raportu Bisnode opublikowanego na początku bieżącego roku, w Polsce działało ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, podczas gdy w 2006 roku ich liczba wynosiła tylko 2,8 tys. Szacowano, że co roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tysięcy sklepów. Jeśli tendencja taka miałaby się utrzymać, to w ciągu 5-6 lat liczba polskich e-sklepów wzrosłaby do 25-30 tys. e-sklepów.

Sociomantic Labs przewiduje jednak, że granica 30 tysięcy sklepów internetowych zostanie przekroczona już w 2020 r. Wartość polskiego e-handlu ma wtedy osiągnąć 63 mld złotych. Wzrostu wartości polskiego handlu online spodziewają się też eksperci Knight Frank, według których w bieżącym roku wyniesie on 18%.

Rosnąca konkurencja na polskim rynku handlu elektronicznego związana jest też ze zmieniającym się charakterem tej branży. Podczas gdy dawniej najważniejszym czynnikiem była cena, dziś istotniejszą rolę odgrywa atrakcyjność i zróżnicowanie oferty, nowoczesne rozwiązania marketingowe i skuteczna promocja w sieci. Klienci coraz większą uwagę przywiązują do otrzymywania zamówionego towaru w określonym terminie, cenią sobie profesjonalną obsługę oraz serwis posprzedażowy.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz