Rośnie liczba osób oglądających telewizję i materiały wideo na smartfonach (wzrost o 33 punkty procentowe w stosunku do zeszłego roku) i tabletach (+ 23 p.p.) – wynika z badania Multiscreening 2017 opracowanego przez IRCenter.
Wzrost oglądalności tego rodzaju materiałów na smartfonach wynika głównie z jego popularności wśród kobiet w wieku do 24 lat. Z treści wideo na tabletach korzystają za to coraz częściej mężczyźni w wieku 25-34 lat.
Z telewizora do oglądania treści wideo i telewizyjnych korzysta 92% internautów, na laptopie ogląda je 76% użytkowników sieci, na smartfonie – 67%, a na komputerze stacjonarnym – 47% . Najrzadziej do tego celu wykorzystywany jest tablet (30% internautów ma i ogląda na nim wideo/telewizję).
Mobilne wideo staje się coraz bardziej popularne. O 1/4 wzrosła liczba internautów, którzy przynajmniej raz dziennie oglądają je na tablecie, a o 1/3 liczba użytkowników sieci, którzy oglądają je na smartfonie (wśród osób posiadających dany sprzęt). W dalszym ciągu jednak to telewizor jest głównym medium, które także odnotowało niewielki wzrost (+2 p.p.)
Preferencje programowe odnotowane w raporcie:
- najczęściej oglądanym rodzajem treści są filmy – przede wszystkim na telewizorach i komputerach,
- na smartfonie oglądane są najczęściej wiadomości i występy kabaretowe,
- na wszystkich urządzeniach chętnie oglądane są programy kulinarne.
W przypadku treści telewizyjnych:
- wśród treści oglądanych za pośrednictwem smartfonów wyróżniają się programy muzyczne i kabarety,
- na telewizorach znacznie częściej ogląda się programy edukacyjne i dokumentalne,
- na tabletach oglądane jest to samo, co w odbiornikach telewizyjnych.
Raport Multiscreening 2017 opracowany przez IRCenter jest wynikiem czwartej edycji badania dotyczącego korzystania z telewizji i wideo w Polsce na różnych urządzeniach – telewizorach, komputerach, smartfonach i tabletach.
Odpowiedz