Strona główna » Globalny rynek content marketingu wzrośnie o 14% w 2017 r.

Globalny rynek content marketingu wzrośnie o 14% w 2017 r.

Globalny rynek content marketingu wzrośnie o 14% w 2017 r.

Poziom wykorzystania narzędzi content marketingowych przez firmy wciąż rośnie. W 2016 roku wartość tego rynku wzrosła o 14% osiągając wartość 28,1 miliarda dolarów. W bieżącym roku przewidywany jest wzrost o kolejne 14% – wynika z raportu Global Content Marketing Forecast 2017 opracowanego przez PQ Media. Content marketing osiągnął największą wartość w Stanach Zjednoczonych – ponad 12 mld dolarów w 2016 roku (44% udziału w rynku światowym). Najszybszy wzrost odnotowała natomiast Korea Południowa: 22%.

Według raportu rosnącą popularnością cieszą się w szczególności materiały wideo oraz społecznościowe aplikacje mobilne, takiej jak Snapchat. Istotną rolę, zwłaszcza w sektorze B2B, odgrywają też e-maile i newslettery.

Wartość content marketingu w sektorze B2B wyniosła w 2016 r. 14, 7 mld dolarów, a w sektorze B2C – 13,4 mld. Jednak to właśnie segment B2C rosnął szybciej (15,1%) niż B2B (13,6%).

Autorzy raportu przewidują, że wartość rynku content marketingu będzie wzrastała średnio o 14,4% rocznie w latach 2017 – 2021. W latach 2012 – 2016 roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wynosił 13,5%.

Największy rynek content marketingu funkcjonuje w USA (12,4 mld dolarów). Na dalszych miejscach znajdują się Niemcy (2,2 mld), Japonia (1,5 mld), oraz Francja (1 mld). Najszybszy wzrost odnotowano natomiast w Korei Południowej, Brazylii, Argentynie, Kanadzie i Chinach.

Autorzy raportu podzielili formy content marketingu na trzy główne kategorie:

  • Hybrydowy content marketing wykorzystujący połączenie narzędzi cyfrowych i tradycyjnych (zalicza się do niego m.in. drukowane i cyfrowe magazyny, raporty, drukowane i e-mailowe newslettery). Jest to największy dział content marketingu o wartości 14,8 mld dolarów.
  • Cyfrowy content marketing, do którego należą m.in. treści w mediach społecznościowych, materiały wizualne w sieci, artykuły i posty, treści mobilne. W 2016 r. odnotowano tu najszybszy wzrost – o 24.6%, osiągnięta wartość to 8,8 mld dolarów.
  • Nie-tekstowy content marketing, obejmujący np. organizowanie i sponsorowanie wydarzeń. Osiągnął wartość 4,5 mld dolarów, rósł w tempie 21,6%.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.