24% spośród polskich internautów deklaruje uczestnictwo w programie lojalnościowym lub posiadanie karty lojalnościowej jakiejś marki – wynika z badania Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017 przeprowadzonego przez Mobile Institute dla Grupy AdRetail.
W konkursach organizowanych przez marki uczestniczy natomiast 19% internautów. Akcje te najczęściej przyciągają konsumentów mobilnych, czyli osoby, które posługują się urządzeniami przenośnymi (31%), użytkowników gazetek online (49%) i osoby korzystające z systemu płatności mobilnych (78%).
Korzystanie z okazji i promocji podczas dokonywania zakupów zadeklarowało 61% konsumentów mobilnych oraz 19% konsumentów niemobilnych. Ci pierwsi częściej przyznawali też, że aktywnie poszukują okazji zakupowych (36%), niż konsumenci niemobilni (18%).
39% konsumentów mobilnych należy do programu lojalnościowego lub posiada kartę lojalnościową (wśród niemobilnych – 12%).
Korzystanie z gazetek promocyjnych zadeklarowało 58% konsumentów mobilnych (30% gazetki drukowane, 32% gazetki online i drukowane, 38% gazetki online) oraz 34% konsumentów niemobilnych.
Raport wykazał również, że 85% użytkowników systemów płatności mobilnych bierze udział albo popiera programy lojalnościowe. Wynika to z faktu, że marki posiadają swoje aplikacje mobilne, za pośrednictwem których udostępniają klientom oferty.
Odpowiedz