Strona główna » Jak wykorzystać scenariusz MA, aby skutecznie odzyskać porzucony koszyk?

Jak wykorzystać scenariusz MA, aby skutecznie odzyskać porzucony koszyk?

Jak wykorzystać scenariusz MA, aby skutecznie odzyskać porzucony koszyk?

iPresso daje możliwość automatycznego reagowania na porzucenie koszyka przez klientów sklepów internetowych. Do tej pory marketerzy mieli możliwość reagowania na przerwanie procesu zakupowego np. poprzez wysyłkę e-maila przypominającego klientowi o produktach, które dodał do koszyka. Teraz możliwości działania rozszerzono pozwalając na zaprojektowanie bardziej kompleksowej ścieżki komunikacji z klientem w postaci rozbudowanego scenariusza MA. 


Jak to wygląda w praktyce?

Załóżmy, że internauta rozpoczyna proces rezerwacji pokoju w hotelu (wybiera dany pokój i termin pobytu), lecz porzuca go bez finalizacji.

proces1

Po zdefiniowaniu w iPresso takiego zachowania jako porzuconego procesu, marketerzy mogą za pomocą bloczka Dodaj do scenariusza zaprojektować kompleksową ścieżkę, w której za pomocą różnych kanałów komunikacji, hotel będzie starał się odzyskać potencjalnego klienta przypominając mu o niedokończonej transakcji.

Przykład takiego scenariusza widzimy na obrazku poniżej.

proces2
W przykładzie tym zastosowano bloki opóźnienia pozwalające na wykorzystanie różnych kanałów komunikacji z potencjalnym klientem (web push, e-mail, SMS) w różnych okresach poprzedzających rozpoczęcie ewentualnego pobytu w hotelu.

W przypadku, gdy któraś z wiadomości skłoni klienta do finalizacji rezerwacji, system automatycznie przesyła mu wiadomość z potwierdzeniem i podziękowaniem. Jeżeli dany komunikat jest natomiast nieskuteczny, to po pewnym opóźnieniu (odpowiednio 30, 14, 7 dni przed rozpoczęciem rezerwacji) system podejmuje kolejną próbę przypomnienia o niedokończonej rezerwacji.

W komunikacji z potencjalnym klientem wykorzystane zostają wszelkie możliwości indywidualizacji i personalizacji, w oparciu o informacje podane przez daną osobą w procesie rezerwacji (np. imię, typ pokoju, czas pobytu, czy cena).

W treści przesyłanych komunikatów można również automatycznie wprowadzać informacje o zniżkach, z jakich klient może skorzystać, dokonując szybkiej rezerwacji pobytu.

Co więcej, potwierdzenie dokonania rezerwacji może być początkiem uruchomienia kolejnego scenariusza marketingowego, którego celem będzie np. zaoferowanie gościowi hotelu usług dodatkowych, takich jak wynajęcie samochodu w promocyjnej cenie.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.