Gromadzeniu informacji o cechach i zachowaniach klientów w systemie Marketing Automation pozwala na skuteczne dotarcie do odbiorcy ze zindywidualizowaną i spersonalizowaną ofertą. Rozwiązanie to sprawdza sie m.in. w branży szkoleniowej.
Przykładem zastosowania możliwości iPresso jest firma szkoleniowa oferująca cykle szkoleń dla kadry menadżerskiej i przedstawicieli firm. Szkolenia takie organizowane są w różnych częściach kraju, przeznaczone dla różnych branż i dopasowane do potrzeb osób zatrudnionych na konkretnych stanowiskach.
Skuteczne działania w zakresie pozyskiwania klientów i podtrzymywania długotrwałych relacji z nimi prowadzone są za pomocą następujących narzędzi systemu iPresso:
1. Gromadzenie behawioralnych i demograficznych danych o kontaktach
Firma wykorzystuje możliwości iPresso do zbierania informacji o kontaktach – monitorując ich poruszanie się po stronie www, wypełnione formularze, otwarte wiadomości e-mail. W bazie kontaktów iPresso zbierane są dane dotyczące zarówno zachowań, jak i cech poszczególnych kontaktów (w jakiej branży działają, jakie stanowisko zajmują w swojej firmie). Informacje te są podstawą do dalszych działań lead nurturingowych.
2. Spersonalizowana i zindywidualizowana oferta szkoleń
Posiadając gromadzone na bieżąco informacje dotyczące aktywności i cech kontaktów (branża, miejsce zamieszkania), a także odbytych przez nich wcześniej szkoleń, można dostarczyć potencjalnemu klientowi atrakcyjną ofertę dopasowaną pod każdym względem do wymagań danej osoby czy firmy.
iPresso zapewnia szerokie możliwości personalizacji i indywidualizacji takiej oferty – dopasowania czasu wysyłki, treści i formy wiadomości do preferencji odbiorców. Dzięki zastosowaniu scenariuszy Marketing Automation, każdy klient może poruszać się ściśle określoną ścieżką komunikacji w zależności od swoich cech, zachowań i potrzeb. Przedstawiciele branży finansowej otrzymają ofertę w zupełnie innej formie niż np. menadżerowie pracujący w agencjach reklamowych.
3. Wielokanałowa komunikacja
Jeżeli zatem firma chce zorganizować w Katowicach szkolenie dla menadżerów i zaoferować najlojalniejszym klientom korzystną cenę, możliwe będzie wyświetlenie komunikatu, np. w formie pop-upu z terminem i miejscem szkolenia, które będzie dostosowane do miasta lub regionu w którym znajduje się siedziba danej firmy. Do przesłania takiej informacji wykorzystać można też takie kanały komunikacji jak e-mail, SMS czy web push. Komunikat o danym szkoleniu trafi zatem np. do menadżerów firm np. z branży finansowej, mających swoje siedziby w Warszawie.
Komunikat taki będzie też zawierał informację o oferowanej zniżce – może ona dotyczyć osób, które zgromadziły odpowiednią liczbę punktów scoringowych przyznawanych przez iPresso np. za odbyte wcześniej szkolenia, pobrane oferty czy wypełnione ankiety.
Dzięki temu wiadomość trafia do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy targetowej, co do której istnieje duże prawdopodobieństwo skorzystania z oferty.
4. Zbieranie opinii, raportowanie i optymalizacja
Skuteczność działań prowadzonych w iPresso jest na bieżąco monitorowana i mierzona dzięki szerokiemu wachlarzowi narzędzi raportowych. Jednym z raportów wykorzystywanych przez firmę szkoleniową jest Dashboard KPI, w którym definiowane są pożądane cele związane z liczbą uczestników poszczególnych szkoleń i osiąganych zysków. Monitorowana jest również skuteczność poszczególnych kampanii i konwersja w różnych kanałach komunikacji (e-mail, SMS, web push, mobile push).
Narzędziom takie jak ankiety czy formularze kontaktowe, pozwalają natomiast na zbieranie feedbacku od osób i firm, które wzięły udział w szkoleniu. Na podstawie zgromadzonych opinii firma dostosowuje poziom szkoleń do wymagań klientów, wprowadza nowe tematy i na bieżąco reaguje na negatywne uwagi.
Odpowiedz