Strona główna » 46% internautów śledzi marki w mediach społecznościowych

46% internautów śledzi marki w mediach społecznościowych

46% internautów śledzi marki w mediach społecznościowych

Obserwowanie profili marek w social mediach jest najpopularniejsze w Ameryce Południowej (robi to 53% internautów), w regionie Azji i Pacyfiku (49%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (49%). W Ameryce Północnej wskaźnik ten wynosi 39%, a w Europie – 36%, wynika z badania GlobalWebIndex.

Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi, w których internauci obserwują firmy są: Facebook, YouTube i Twitter.

Śledzenie firm w mediach społecznościowych jest szczególnie częste wśród przedstawicieli najmłodszych pokoleń. W grupie wiekowej 16-24 lat robi to 51% internautów, a w starszych grupach wiekowych wskaźnik ten sukcesywnie się zmniejsza, by osiągnąć 29% wśród internautów w wieku 55-64.

Obserwowanie firm w social mediach jest szczególnie popularne w krajach takich jak Malezja (63%), Filipiny (61%) czy Indonezja (58%).

Osoby śledzące marki w social mediach są bardziej skłonne do realizacji zakupów w sieci za pomocą urządzeń mobilnych, niż internauci którzy tego nie robią. Czynnikami, które najbardziej zachęcają je do realizacji zakupu online są: darmowa wysyłka (67%), nagrody, kupony lub zniżki (47%), recenzje innych konsumentów (46%), szybki i sprawny proces zamówienia (46%), dogodna polityka zwrotów (44%).

Głównymi kanałami wyszukiwania informacji o firmach, produktach i usługach są dla nich wyszukiwarki internetowe (57%), media społecznościowe (46%), recenzje konsumentów (43%), strony produktów/marek (41%), porównywarki cenowe (34%).

Do najczęstszych sposobów interakcji pomiędzy markami i internautami należą:

  • wizyta na stronie internetowej marki (72% ankietowanych wykonała tą czynność w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie),
  • obejrzenie firmowego materiału wideo (31%),
  • przeczytanie e-maila/newslettera od firmy (29%),
  • polubienie lub rozpoczęcie obserwowania marki w mediach społecznościowych lub na micro-blogu (24%),
  • wizyta na profilu społecznościowym marki lub jej micro-blogu (23%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.