Obserwowanie profili marek w social mediach jest najpopularniejsze w Ameryce Południowej (robi to 53% internautów), w regionie Azji i Pacyfiku (49%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (49%). W Ameryce Północnej wskaźnik ten wynosi 39%, a w Europie – 36%, wynika z badania GlobalWebIndex.
Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi, w których internauci obserwują firmy są: Facebook, YouTube i Twitter.
Śledzenie firm w mediach społecznościowych jest szczególnie częste wśród przedstawicieli najmłodszych pokoleń. W grupie wiekowej 16-24 lat robi to 51% internautów, a w starszych grupach wiekowych wskaźnik ten sukcesywnie się zmniejsza, by osiągnąć 29% wśród internautów w wieku 55-64.
Obserwowanie firm w social mediach jest szczególnie popularne w krajach takich jak Malezja (63%), Filipiny (61%) czy Indonezja (58%).
Osoby śledzące marki w social mediach są bardziej skłonne do realizacji zakupów w sieci za pomocą urządzeń mobilnych, niż internauci którzy tego nie robią. Czynnikami, które najbardziej zachęcają je do realizacji zakupu online są: darmowa wysyłka (67%), nagrody, kupony lub zniżki (47%), recenzje innych konsumentów (46%), szybki i sprawny proces zamówienia (46%), dogodna polityka zwrotów (44%).
Głównymi kanałami wyszukiwania informacji o firmach, produktach i usługach są dla nich wyszukiwarki internetowe (57%), media społecznościowe (46%), recenzje konsumentów (43%), strony produktów/marek (41%), porównywarki cenowe (34%).
Do najczęstszych sposobów interakcji pomiędzy markami i internautami należą:
- wizyta na stronie internetowej marki (72% ankietowanych wykonała tą czynność w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie),
- obejrzenie firmowego materiału wideo (31%),
- przeczytanie e-maila/newslettera od firmy (29%),
- polubienie lub rozpoczęcie obserwowania marki w mediach społecznościowych lub na micro-blogu (24%),
- wizyta na profilu społecznościowym marki lub jej micro-blogu (23%).
Odpowiedz