Zdecydowana większość polskich konsumentów korzystających z sieci www poleca swoim znajomym konkretne produkty lub usługi. Ponad połowa (57%) dzieli się takimi rekomendacjami co najmniej raz w miesiącu, a 14% robi to co najmniej raz na tydzień – wynika z badania Lojalni 2017 – raport o konsumentach, przeprowadzonego przez panel Ariadna.
Polscy internauci najczęściej przekazują sobie rekomendacje w rozmowach bezpośrednich (76%) lub telefonicznych (32%). 25% dzieli się opiniami podczas pobytu w sklepie, a 19% w mediach społecznościowych.
Najczęściej rekomendowane są produkty spożywcze – w ciągu ostatniego roku 42% konsumentów poleciło je innym osobom. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39%), a na dalszych pozycjach odzież (25%), książki (21%) i restauracje (19%).
W badaniu sprawdzano również wpływ uczestnictwa w programach lojalnościowych na podejmowanie decyzji zakupowych. Dwóch na trzech ankietowanych przyznało, że udział w takim programie sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi danej firmy.
W programach lojalnościowych bierze udział znaczna większość badanych internautów (81%). Trzy czwarte z nich (74%) posługuje się plastikową kartą lojalnościową, jeden na trzech korzysta ze strony internetowej programu, 32% zbiera kupony promocyjne, a 26% gromadzi punkty w postaci pieczątek. Jeden na pięciu ankietowanych (19%) uczestniczył w programach lojalnościowych za pośrednictwem aplikacji w smartfonie.
Odpowiedz