W ubiegłym roku aż 90% polskich użytkowników internetu było zaangażowane w aktywności w social mediach. Najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce pozostaje Facebook, który jednak odnotował spadek w udziale najaktywniejszych użytkowników. Aktywność internautów w 2016 roku najszybciej rosła w serwisie YouTube.
W 2016 roku 90% polskich internautów było zaangażowanych w aktywności w social mediach – to o 4 p.p. więcej niż w roku 2015. Wzrosła liczba twórców (15%) i komentatorów treści (47%) publikowanych na platformach społecznościowych.
Najwięcej osób używa 2 lub 3 serwisów społecznościowych (35% ankietowanych deklaruje korzystanie z dwóch serwisów, a 21% używa trzech platform społecznościowych.). Zwiększa się jednak udział internautów korzystających tylko z 1 platformy oraz tych, które są użytkownikami 4, 5 i 6 platform.
84% polskich internautów korzysta z Facebooka (spadek o 4 punkty procentowe w stosunku do roku 2015). Na drugim miejscu pod względem popularności znalazł się YouTube (78%, wzrost o 3 p.p.). Z Twittera korzysta 14% ankietowanych (+6 p.p.), z Instagrama 20% (+11 p.p.), a ze Snapachata 14% (+6 p.p.)
Największy wzrost udziału treści w 2016 roku odnotowały YouTube (2,7%), Twitter (2,6%) oraz Facebook (0,8%).
Odpowiedz