Powiadomienia web push to nowy kanał komunikacji marketingowej, który pozwala na dotarcie w czasie rzeczywistym do osób korzystających z przeglądarek internetowych. Dzięki zastosowaniu powiadomień web push w systemie Marketing Automation komunikaty tego rodzaju można wyświetlać ściśle określonym grupom użytkowników, np. osobom, które porzuciły koszyki zakupowe, odwiedziły daną podstronę lub zapisały się na newsletter.
Web pushe mają formę małych okienek wyświetlanych za pośrednictwem przeglądarki wszystkim internautom, którzy wyrażą taką zgodę – nawet jeżeli nie przebywają oni w danym momencie na określonej stronie. Rozwiązanie to pozwala na prowadzenie działań cross-sellingowych, up-sellingowych, odzyskiwanie porzuconych koszyków czy informowanie o promocjach i rabatach.
Czym są notyfikacje web push?
Powiadomienia web push pozwalają na komunikowanie się w czasie rzeczywistym z internautami korzystającymi z przeglądarek, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych – nawet wtedy, gdy nie przebywają oni w danym momencie na konkretnej stronie. Wystarczy, że raz wyrazili zgodę na otrzymywanie takich wiadomości.
Komunikaty te mają formę małych prostokątnych okienek i różnią się nieco wyglądem w zależności od tego na jakiej przeglądarce są wyświetlane. Zawsze posiadają jednak pewne stałe elementy, tzn. tytuł i treść tekstową, które można uzupełnić o grafikę oraz link do strony www.
Zastosowanie komunikacji web push
Wysyłka powiadomień web push pozwala firmie zwiększać ruch na swoich stronach i generować sprzedaż produktów, budować lojalność klientów i rozpoznawalność marki, przeprowadzać ankiety i badania satysfakcji, przypominać klientom o umówionych wizytach czy edukować ich poprzez promowanie materiałów poradnikowych.
Przykłady wykorzystania powiadomień web push:
- Zwiększenie ruchu na stronie
Powiadomienia web push można wykorzystać do poinformowania czytelników bloga o nowych wpisach. Pozwoli to na zwiększenie ruchu na stronie i powiększenie grona odbiorców publikowanych treści.
- Reakcja na porzucenie koszyka
Komunikat web push można wyświetlić internautom, którzy porzucili koszyki zakupowe – nie dokończyli procesu zakupowego, mimo że dodali określone produkty do swoich koszyków. Działanie takie pozwoli na “odzyskanie” potencjalnych klientów, których uwaga została w międzyczasie odwrócona przez inne treści w internecie.
- Działania cross-sellingowe
Osobom, które są już klientami sklepu i które dokonały zakupu konkretnego produktu, sprzedawca może wyświetlać web push’e, w których zaoferuje atrakcyjną zniżkę na powiązane produkty.
- Informowanie o promocjach
Notyfikacje web push można wyświetlać osobom zainteresowanym danymi kategoriami produktów, które sprzedawane są w danym momencie w promocyjnych cenach. Podobne komunikaty mogą dotyczyć np. nowości dostępnych w sklepie czy pojawienia się wcześniej niedostępnego produktu.
Odpowiedz