80% polskich firm korzysta z content marketingu

Ponad 80% polskich firm korzysta z możliwości content marketingu, jednak 1/3 z nich nie posiada strategii prowadzenia takich działań – wynika z raportu opublikowanego przez IAB Polska.

Zdecydowana większość firm opiera się w zakresie content marketingu na umiejętnościach i doświadczeniu swoich własnych pracowników. Tylko 8% respondentów zleca tworzenie takich treści lub ich publikację firmom zewnętrznym.

Najpopularniejszymi kanałami publikacji i dystrybucji treści pozostają media społecznościowe (87%), strona firmowa (66%) i e-mailing (66%). Na dalszych miejscach znalazły się:

  • portale, serwisy informacyjne, strony wydawnictw – 58%,
  • blogi i vlogi – 54%,
  • serwisy eksperckie – 53%.

 

Ankietowani przedstawiciele rynku wyrazili przekonanie, że rola content marketingu będzie coraz większa. 40% zadeklarowało, że ich nakłady w tym zakresie wzrosną w stosunku do roku poprzedniego.

Obecnie ponad połowa (63%) firm posiada strategię content marketingu, przy czym u 35% istnieje ona w formie udokumentowanej. Zapytani o to jakie cele spełnia publikacja contentu, marketerzy wymieniali:

  • budowanie świadomości marki – 75%,
  • pozyskanie nowych konsumentów, klientów – 70%,
  • budowanie pozycji eksperta – 68%,
  • sprzedaż produktów, usług – 62%,
  • budowanie świadomości produktu – 60%,
  • zwiększenie ruchu na stronie – 58%.

 

Za najskuteczniejsze narzędzia content marketingu uznano natomiast artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>