Klienci z reguły nie lubią być zasypywani e-mailami od firm. Jak wynika z najnowszego badania firmy Experian, zasada ta nie stosuje się jednak do osób, które otrzymują na swoje skrzynki wiadomości po porzuceniu koszyka zakupowego. Według najnowszego Email Benchmark Report, dla konsumentów, którzy dostają od sprzedawcy więcej niż jednego takiego e-maila, prawdopodobieństwo realizacji transakcji jest 2,4 razy większe niż dla osób, które dostały tylko jedną wiadomość.
E-maile otrzymywane przez konsumentów po tym jak porzucą oni koszyk z zakupami są kluczowym sposobem nakłonienia ich do realizacji transakcji. Co więcej, w przypadku klientów, którzy otrzymają więcej niż jednego takiego e-maila, prawdopodobieństwo dokonania zakupu wzrasta 2,4 razy. Dane te przynosi Q3 Email Benchmark Report firmy Experian.
Podobne wnioski płyną z badania przygotowanego przez firmę Barillance, według którego większa liczba e-maili wysyłanych w określonych interwałach po porzuceniu koszyka pozytywnie przekłada się na wzrost sprzedaży. Szczegółowe wyniki pokazują, że wskaźnik konwersji:
- wynosi 20% w przypadku wysyłki e-maila w ciągu godziny po porzuceniu koszyka,
- wynosi 17% w przypadku wysyłki drugiego e-maila w ciągu jednej doby po porzuceniu koszyka,
- wynosi 18% w przypadku wysyłki trzeciego e-maila w ciągu 72 godzin po porzuceniu koszyka.
Porzucenie koszyka nie musi więc oznaczać, że transakcja nie zostanie zrealizowana – podjęcie odpowiednich działań może nakłonić klienta do powrotu i dokonania zakupu który go zainteresował. Możliwość wykonania zaawansowanych działań w tym zakresie daje system Marketing Automation, który dobierze treść wysyłki w oparciu o zachowania i cechy klienta, co pozwoli na osiągnięcie jeszcze lepszych wskaźników „odzyskanych” koszyków.
Więcej o odzyskiwaniu koszyków z Marketingu Automation – tutaj.
Odpowiedz