Strona główna » Jak odzyskać porzucony koszyk – nowa funkcjonalność iPresso

Jak odzyskać porzucony koszyk – nowa funkcjonalność iPresso

Jak odzyskać porzucony koszyk – nowa funkcjonalność iPresso

Właściciele sklepów internetowych często spotykają się ze zjawiskiem porzuconych koszyków – potencjalny klient wybiera interesujący go produkt i dodaje go do swojego wirtualnego koszyka, jednak z jakiegoś powodu ostatecznie nie dochodzi do finalizacji zakupu. Nowa funkcjonalność iPresso pozwala na prowadzenie wobec takiego klienta odpowiednio dobranych działań marketingowych, które umożliwią jego odzyskanie i doprowadzenie do realizacji zakupu.

Porzucenie przez klienta koszyka może wynikać z wielu różnych powodów. Według badania Business Insider Intelligence, 46,1% takich porzuceń ma miejsce na etapie płatności za zakupy, 37,4% – przy rejestracji/logowaniu się w sklepie, a 35,7% – gdy klient widzi koszty dostawy.

Porzucenie koszyka nie musi jednak oznaczać, że nie ma szans na sfinalizowanie transakcji. Sam fakt, że internauta znalazł produkt i dodał go do swojego koszyka świadczy o dużym zainteresowaniu zakupem. Według danych firmy SeeWhy, trzy czwarte osób porzucających koszyk dopuszcza możliwość późniejszego powrotu na stronę sklepu i dokończenia lub wznowienia przerwanej transakcji.

Dzięki możliwościom Marketing Automation, sprzedawca może zidentyfikować konsumenta, który porzucił koszyk, sprawdzić na którym etapie procesu zakupowego doszło do rezygnacji i przeprowadzić zautomatyzowane działanie nastawione na odzyskanie klienta. Zgodnie z danymi firmy Listrak, e-maile wysyłane w ciągu trzech godzin po tym jak internauta wycofał się z zakupu mają wskaźnik otwarć na poziomie 40% i 20% kliknięć w zawarte w nich linki.

Marketing Automation zapewnia, że e-maile takie będą jeszcze skuteczniejsze, dzięki swojemu dopasowaniu do konkretnej sytuacji. Przykładem zastosowania tego rozwiązania może być sytuacja, w której klient księgarni internetowej porzuca swój koszyk po wcześniejszym dodaniu do niego kilku książek.

W zależności od tego, na którym etapie procesu zakupowego nastąpi rezygnacja, system iPresso może podjąć odmienne, adekwatne do sytuacji działanie.

koszyk

Załóżmy, że internauta wycofał się na etapie podawania swoich danych adresowych. Widząc, że klient zatrzymał się w tym miejscu (nie odnotowano przejścia do kolejnego kroku w procesie zakupowym) iPresso może przesłać mu wcześniej przygotowanego e-maila. W wiadomości takiej zamieścić można przypomnienie o książkach, które klient chciał kupić i zachęcić go do wykonania ostatnich kroków finalizujących zakup.

Innemu klientowi, który zrezygnował z zakupu na dalszym etapie (wybór sposobu dostawy i formy płatności), system może automatycznie przesłać odmienną wiadomość – zawierającą np. informację o rabacie lub darmowej dostawie, do której klient będzie uprawniony jeżeli wartość jego zakupu przekroczy 100 zł.

W przypadku większej liczby kroków w realizacji sprzedaży, marketerzy mogą przygotować większą liczbę kreacji e-mail, tak by były one jak najlepiej dopasowane do etapu, na którym nastąpiło porzucenie koszyka. Dzięki temu, Marketing Automation zwiększa szansę na powrót konsumenta do sklepu i dokończenie transakcji.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.