Aż 51% Polaków przychodzi do galerii handlowych, żeby obejrzeć produkty, które mają zamiar kupić w sieci – wynika z badania Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków, przeprowadzonego przez SW Research dla Procontent Communication. Taką taktykę zakupową stosuje ponad połowa ankietowanych mężczyzn (53%) oraz 49% kobiet.
Ponad połowa respondentów przyznaje, że odwiedza galerie handlowe, by zapoznać się z produktem, który zamierza następnie nabyć online. W grupie tej dominują osoby młode, w grupie do 35 roku życia (57%).
Największy odsetek osób (77%), które odwiedzają galerie handlowe, by zobaczyć produkty przed nabyciem ich w internecie, stanowią osoby najlepiej zarabiające, deklarujące dochody powyżej 5 tys. zł netto miesięcznie.
Z badania wynika również, że informacje o promocjach i specjalnych wydarzeniach organizowanych przez centra handlowe polscy konsumenci pozyskują przede wszystkim od znajomych (42%), z billboardów (40%) oraz z reklam w Internecie (40%).
Opinia znajomych ma największe znaczenie dla osób młodych (do 24 roku życia) oraz klientów w grupie wiekowej 50+. Mniejszą skłonność do opierania się na poleceniach osobistych przejawiają osoby w wieku 25-49 lat, dla których zdecydowanie ważniejszym źródłem wiedzy są reklamy.
Raport wskazuje również, że najczęściej opiniami znajomych kierują się osoby młodsze, do 24 lat, a także konsumenci powyżej 50. roku życia. Znacznie rzadziej z poleceń osobistych korzystają konsumenci w przedziale wiekowym 25–49 lat. Dla nich znacznie ważniejszym źródłem informacji są reklamy zewnętrzne oraz reklama internetowa. Rola marketingu szeptanego jest tym słabsza im większe jest miasto, w którym mieszka konsument.
Odpowiedz