Strona główna » Content marketing przynosi coraz lepsze efekty

Content marketing przynosi coraz lepsze efekty

Content marketing przynosi coraz lepsze efekty

62% marketerów B2B z Ameryki Północnej uważa, że działania content marketingowe prowadzone przez ich firmy w 2016 roku przyniosły lepsze rezultaty niż kampanie prowadzone w roku wcześniejszym – wynika z B2B Content Marketing 2017: Benchmarks, Budgets, and Trends—North America opracowanego przez Content Marketing Institute.

Najważniejszymi czynnikami przekładającymi się na sukces w zakresie content marketingu są według raportu:

  • tworzenie lepszej jakości contentu (85%),
  • opracowanie lub zaktualizowanie strategii content marketingowej (72%),
  • przypisanie wyższego priorytetu działaniom content marketingowym (53%),
  • poświęcenie większej ilości czasu na content marketing (53%),
  • większy nacisk na dystrybucję treści – lepsze targetowanie, identyfikacja skutecznych kanałów (50%),
  • zmiany na poziomie zarządzania/human resources (43%),
  • mierzenie wyników, rosnące możliwości wykazania rezultatów content marketingu (42%).

 

Autorzy raportu sprawdzili też co wyróżnia marketerów odnoszących sukcesy w dziedzinie content marketingu:

  • posiadają udokumentowaną strategię marketingową,
  • mają wyraźne założenia definiujące na czym polega sukces działań content marketingowych,
  • tworzą zróżnicowane treści.

 

Kluczowym czynnikiem w prowadzeniu skutecznych działań content marketingowych jest też mocne zaangażowanie. 91% spośród marketerów odnoszących sukcesy w content marketingu jest niezwykle lub bardzo zaangażowanych w prowadzenie tych działań. Wśród marketerów nie odnoszących sukcesów wskaźnik ten wynosi tylko 35%.

Jak pokazuje badanie CMI, istotne jest też zachowanie realistycznego podejścia do możliwych do osiągnięcia wyników. 91% spośród najskuteczniejszych marketerów uważa, że ich firmy stawiają sobie realistyczne cele do osiągnięcia. Wśród najmniej efektywnych firm wskaźnik ten wynosi 41%.

Najpopularniejszymi kanałami dystrybucji treści przez marketerów B2B są:

  • media społecznościowe (83%),
  • blogi (80%),
  • emaile/newslettery (77%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.