Strona główna » Personalizacja priorytetem w prowadzeniu kampanii e-mail

Personalizacja priorytetem w prowadzeniu kampanii e-mail

Personalizacja priorytetem w prowadzeniu kampanii e-mail

52% marketerów uważa personalizację treści za swój główny priorytet w zakresie strategii e-mail marketingowej – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Return Path. Ważnym celem w zakresie e-mail marketingu jest też utrzymanie klientów (47%) oraz zwiększenie ich zaangażowania (44%). Największą barierą na drodze do sukcesu jest dla marketerów pozyskiwanie wysokiej jakości danych na temat klientów (46%).


Klienci oczekują dziś coraz lepiej dopasowanych do swoich potrzeb ofert i informacji od firm. Dlatego też najczęściej wymienianym przez marketerów elementem strategii jest personalizacja komunikacji, tak by odpowiadała ona oczekiwaniom konsumentów.

Głównymi priorytetami w zakresie e-mail marketingu są:

  • personalizacja treści (52%),
  • utrzymanie klientów (47%),
  • zwiększenie ich zaangażowania (44%),
  • lepsze pozyskiwanie klientów (39%),
  • wzrost świadomości marki (38%),
  • zbieranie wysokiej jakości danych subskrybentów (30%),
  • ograniczenie wydatków na marketing (13%).

 

Prowadzenie spersonalizowanej komunikacji wymaga umiejętności gromadzenia danych konsumentów, które można później wykorzystać by dostosować do nich swój przekaz. Za największą barierę w osiągnięciu sukcesu marketerzy uznali właśnie gromadzenie danych subskrybentów (46%). Trudności sprawia również zwiększenie zaangażowania klientów (44%) i ich pozyskiwanie (36%).

Wysyłka zindywidualizowanych i spersonalizowanych wiadomości jest według marketerów najskuteczniejszym działaniem e-mail marketingowym (48%). Skuteczne przeprowadzenie takiego działania uchodzi jednocześnie za najtrudniejsze do wykonania (48%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.