52% marketerów uważa personalizację treści za swój główny priorytet w zakresie strategii e-mail marketingowej – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Return Path. Ważnym celem w zakresie e-mail marketingu jest też utrzymanie klientów (47%) oraz zwiększenie ich zaangażowania (44%). Największą barierą na drodze do sukcesu jest dla marketerów pozyskiwanie wysokiej jakości danych na temat klientów (46%).
Klienci oczekują dziś coraz lepiej dopasowanych do swoich potrzeb ofert i informacji od firm. Dlatego też najczęściej wymienianym przez marketerów elementem strategii jest personalizacja komunikacji, tak by odpowiadała ona oczekiwaniom konsumentów.
Głównymi priorytetami w zakresie e-mail marketingu są:
- personalizacja treści (52%),
- utrzymanie klientów (47%),
- zwiększenie ich zaangażowania (44%),
- lepsze pozyskiwanie klientów (39%),
- wzrost świadomości marki (38%),
- zbieranie wysokiej jakości danych subskrybentów (30%),
- ograniczenie wydatków na marketing (13%).
Prowadzenie spersonalizowanej komunikacji wymaga umiejętności gromadzenia danych konsumentów, które można później wykorzystać by dostosować do nich swój przekaz. Za największą barierę w osiągnięciu sukcesu marketerzy uznali właśnie gromadzenie danych subskrybentów (46%). Trudności sprawia również zwiększenie zaangażowania klientów (44%) i ich pozyskiwanie (36%).
Wysyłka zindywidualizowanych i spersonalizowanych wiadomości jest według marketerów najskuteczniejszym działaniem e-mail marketingowym (48%). Skuteczne przeprowadzenie takiego działania uchodzi jednocześnie za najtrudniejsze do wykonania (48%).
Odpowiedz