Ponad połowa konsumentów na świecie korzysta podczas robienia zakupów z urządzeń mobilnych: 53% porównuje za ich pomocą ceny, a 52% sprawdza dane dotyczące produktów – wynika z badań Nielsena.
Urządzenia mobilne już dawno przestały pełnić wyłącznie funkcje komunikacyjne. Obecnie towarzyszą one niemal bez przerwy milionom osób pozwalając im na wyszukiwanie informacji w internecie, przeglądanie mediów społecznościowych czy porównywanie ofert poszczególnych sklepów
W skali globalnej, aż 74% ankietowanych przez Nielsena twierdzi, że ceni sobie korzyści płynące z możliwości połączenia się z siecią w dowolnym momencie. 70% respondentów przyznaje, że urządzenia mobilne zmieniły ich życie na lepsze.
Możliwość skorzystania z internetu w dowolnym momencie wpłynęła na sposób robienia zakupów, korzystania z usług banków oraz dokonywania płatności.
Ponad połowa globalnych konsumentów podczas robienia zakupów używa urządzeń mobilnych – 53% porównuje za ich pomocą ceny, a 52% sprawdza dane dotyczące produktów.
44% ankietowanych korzysta z urządzeń mobilnych szukając kuponów lub zniżek, 42% stosuje je do podjęcia najkorzystniejszej decyzji zakupowej. 41% deklaruje, że dzięki smartfonom i tabletom ich wyjścia na zakupy stają się krótsze i bardziej wydajne.
Zastosowanie urządzeń mobilnych w zakupach i płatnościach jest też coraz powszechniejsze w Polsce. Według przygotowanego przez Visę raportu Digital Payments Study 2016, już 79% polskich konsumentów to użytkownicy płatności mobilnych.
Całkowity wpływ technologii mobilnych na polską gospodarkę wynosi natomiast ok. 3,2 proc. PKB – wynika z raportu PwC Technologie mobilne w nowoczesnej Polsce – odpowiedzialny rozwój i równe szanse.
Odpowiedz