W 2017 r. 75% konsumpcji internetu przypadnie na kanał mobilny

W 2017 r. udział kanału mobilnego w konsumpcji Internetu wyniesie 75% – wynika z najnowszego badania Mobile Advertising Forecasts opublikowanego przez agencję mediową Zenith.


Urządzenia mobilne są już w skali światowej najpopularniejszym narzędziem dostępu do sieci. Najwyższy udział kanału mobilnego w korzystaniu z internetu odnotowuje Hiszpania, gdzie według prognoz sięgnie on 85% w bieżącym roku. Na dalszych pozycjach znajdują się Hongkong (79% udziału mobile), Chiny (76%), USA (74%), Włochy (73%) i Indie (73%). W Polsce 32% konsumpcji Internetu odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów.

Zgodnie z przewidywaniami agencji Zenith, która na potrzeby raportu przeprowadziła badania w 60 krajach na świecie, w 2018 roku na prowadzenie wysunie się Hongkong (z konsumpcją mobilną na poziomie 89%), a dalsze miejsca zajmą Chiny (87%), Hiszpania (86%), USA (83%), Włochy (83%) oraz Indie (82%).

Czynnikiem stojącym za wzrostem wskaźników korzystania z mobilnego dostępu do sieci jest coraz większe rozpowszechnienie urządzeń mobilnych. Zgodnie z jednym z wcześniejszych badań przeprowadzonych w 60 krajach przez Zenith, w 2012 roku 23% konsumentów było posiadaczami smartfonów, a 4% miało tablety. Obecnie rozpowszechnienie smartfonów w tych krajach sięga 56%, a w 2018 r. wzrosnąć ma do 63%. Liderem tego zestawienia jest Irlandia, gdzie 94% konsumentów posiada smartfona. W Polsce wskaźnik ten wynosi natomiast 43,3%.

Tablety posiada obecnie 15% konsumentów z sześćdziesięciu krajów uwzględnionych w raporcie. Według prognoz Zenith, w 2018 r. ich rozpowszechnienie wzrośnie do 17%.

Raport  Mobile Advertising Forecasts obejmuje dane z sześćdziesięciu światowych rynków, w tym z Polski.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>