Wyznaczanie i monitorowanie KPIs w systemie iPresso

Dashboard KPI w systemie iPresso Marketing Automation to narzędzie, które pozwala na wyznaczanie, mierzenie i nadzorowanie celów kampanii marketingowych. Analizie w Dashboardzie KPI mogą zostać poddane dane obejmujące zarówno informacje pochodzące z systemu – dotyczące baz kontaktów, wysyłanych e-maili (np. ilość kliknięć w link zawarty z e-mailingu), nowych leadów, jak również dane pochodzących z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).

Jak to działa w praktyce?

W Dashboardzie KPI marketer ma szerokie możliwości wyboru rodzaju celu jaki chce osiągnąć – mogą to być nowe kontakty, zapisy na newsletter, wejścia na monitorowaną stronę, statystyki mediów społecznościowych czy wykonane transakcje.

Działanie tej funkcjonalności prześledzimy na przykładzie monitorowania liczby nowych kontaktów w bazie.

Po wybraniu celu Nowe kontakty określamy wartość docelową jaka ma zostać osiągnięta, by cel uznano za zrealizowany.

Nowe kontakty

Załóżmy, że chcemy by było to 10 kontaktów tygodniowo.

Po wyznaczeniu celu, w Dashboardzie KPI widoczne będą wszystkie informacje o nim: jego nazwa, zmiana/termin (jak procentowo wygląda jego realizacja w określonym czasie), podgląd aktualnie panującego trendu, jak również szczegółowa informacja dotycząca osiągniętych wyników.

Aby przyjrzeć się bardziej szczegółowo postępom w realizacji danego celu możliwe jest poprzez kliknięcie na wybrany cel, rozwinięcie szczegółowego wykresu informującego nas o tym jakie był postępy w jego realizacji na przestrzeni czasu.

Nowe kontakty wykres

Symbolem ułatwiającym rozpoznawanie trendów w realizacji celów są proste symbole takie jak słońce, chmura, deszcz.

Dashboard KPI w iPresso jest narzędziem pozwalającym na podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.

COMMENTS

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>