Dashboard KPI w systemie iPresso Marketing Automation to narzędzie, które pozwala na wyznaczanie, mierzenie i nadzorowanie celów kampanii marketingowych. Analizie w Dashboardzie KPI mogą zostać poddane dane obejmujące zarówno informacje pochodzące z systemu – dotyczące baz kontaktów, wysyłanych e-maili (np. ilość kliknięć w link zawarty z e-mailingu), nowych leadów, jak również dane pochodzących z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).
Jak to działa w praktyce?
W Dashboardzie KPI marketer ma szerokie możliwości wyboru rodzaju celu jaki chce osiągnąć – mogą to być nowe kontakty, zapisy na newsletter, wejścia na monitorowaną stronę, statystyki mediów społecznościowych czy wykonane transakcje.
Działanie tej funkcjonalności prześledzimy na przykładzie monitorowania liczby nowych kontaktów w bazie.
Po wybraniu celu Nowe kontakty określamy wartość docelową jaka ma zostać osiągnięta, by cel uznano za zrealizowany.
Załóżmy, że chcemy by było to 10 kontaktów tygodniowo.
Po wyznaczeniu celu, w Dashboardzie KPI widoczne będą wszystkie informacje o nim: jego nazwa, zmiana/termin (jak procentowo wygląda jego realizacja w określonym czasie), podgląd aktualnie panującego trendu, jak również szczegółowa informacja dotycząca osiągniętych wyników.
Aby przyjrzeć się bardziej szczegółowo postępom w realizacji danego celu możliwe jest poprzez kliknięcie na wybrany cel, rozwinięcie szczegółowego wykresu informującego nas o tym jakie był postępy w jego realizacji na przestrzeni czasu.
Symbolem ułatwiającym rozpoznawanie trendów w realizacji celów są proste symbole takie jak słońce, chmura, deszcz.
Dashboard KPI w iPresso jest narzędziem pozwalającym na podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.
Odpowiedz