Rośnie popularność technologii Beacon

Według szacunków firmy Unacast, w kwietniu bieżącego roku na świecie funkcjonowało ok. 5 milionów urządzeń typu Beacon. Zgodnie z przewidywaniami ABI Research, ich liczba na koniec 2016 roku wyniesie 8 milionów, a w 2020 roku – aż 400 milionów.

Beacony uznawane są za jeden z najszybciej rozwijających się trendów w dziedzinie sprzedaży i marketingu. Urządzenia te pozwalają m.in. na przesyłanie na urządzenia mobilne klientów przebywających w sklepie odpowiednich powiadomień dotyczących określonych produktów i aktualnych promocji. 

Według danych zawartych w raporcie firmy Walker Sands, dwie trzecie konsumentów (67%) uważa, że otrzymywanie powiadomień na urządzenia mobilne od sprzedawców i śledzenie przez nich ruchów klientów w sklepie może pozytywnie wpłynąć na doświadczenia zakupowe.

Za największe korzyści dla konsumentów płynące z zastosowania w sklepie technologii Beacon ankietowani uznali możliwość otrzymania zniżek na określone towary (52%), pozyskanie dodatkowych informacji i opinii o produktach (36%) oraz dostęp  do planów pokazujących rozmieszczenie poszczególnych produktów na terenie sklepu (30%).

Do udanych projektów wdrożenia urządzeń Beacon w działaniach marketingowych zalicza się m.in. współtworzoną przez zespół iPresso i nominowaną do prestiżowej nagrody SIG Bluetooth Breakthrough Award 2015, aplikację Riccardo.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>