Google zamierza zwalczać strony, które w swoich wersjach mobilnych wykorzystują natrętne i agresywne reklamy w formie pop-up’ów. Strony, które nie stosują się do dobrych praktyk Google i wykorzystują pop-up’y w niewłaściwy sposób zostaną ukarane – znajdą się niżej w wynikach wyszukiwania. Działania te nie dotkną stron, które wykorzystują pop-up’y w rozsądny i odpowiedzialny sposób, na jaki pozwala system iPresso.
Inwazyjne wiadomości pop-up wyświetlane osobom przeglądającym strony www na urządzeniach mobilnych często wywołują ich irytację. Utrudniają one poruszanie się po stronie, zasłaniają oglądane i czytane przez internautę treści na stronie. Google podejmuje walkę z takimi natrętnymi reklamami, by uczynić korzystanie ze stron mobilnych łatwiejszym i przyjemniejszym dla internautów. Od 10 stycznia 2017 roku strony, które stosują pop-up’y w sposób utrudniający dostęp do właściwych treści, mogą spodziewać się obniżenia swojej pozycji w rankingu wyszukiwania.
Na zmianach tych szczególnie ucierpią strony:
- na których pop-upy zasłaniają właściwą treść strony natychmiast po wejściu na dany adres www lub podczas przeglądania strony,
- zawierające dużego rozmiaru reklamę, którą należy wyłączyć, żeby w ogóle dotrzeć do zasadniczej treści strony,
- wyświetlające reklamy pop-up przypominające właściwą zawartość strony, co utrudnia odróżnienie właściwej treści od reklamy.
Zmiany wprowadzane przez Google nie oznaczają oczywiście, że zwalczane będą wszystkie strony na których pojawiają się pop-up’y. Poniżej przykłady treści, których wyświetlanie nie będzie oznaczać spadku w rankingu Google:
- komunikaty wyświetlane w związku z przepisami prawa dotyczącymi np. informacji o wykorzystywaniu cookies lub weryfikacji wieku użytkownika,
- formularze logowania do części strony zawierającej treści prywatne (np. konto e-mail) lub płatne,
- banery zajmujące odpowiednią (niezbyt wielką) część ekranu, które muszą być łatwe do wyłączenia i nieutrudniające dostępu do zasadniczej zawartości strony.
System iPresso pozwala na tworzenie takich kreacji pop-up i wyznaczenie odpowiednich warunków, w których mogą się one pojawić, tak by odbywało się to w zgodzie z polityką Google.
Do istotnych opcji pozwalających na dopasowanie kreacji pop-up w systemie iPresso należą:
- możliwość dokładnego zdefiniowania rozmiaru pop-up’u, dzięki czemu nie będzie on zasłaniał całości ani większej części strony, lecz będzie miał zalecany przez Google, “rozsądne wymiary”,
- zastosowanie cappingu, czyli ograniczenia liczby wyświetlanych jednemu internaucie pop-upów, np. do maksymalnie jednego w ciągu dnia lub trzech w tygodniu,
- ustawienie odpowiednich warunków, które sprawią, że pop-up nie będzie pojawiał się każdemu internaucie od razu po wejściu na daną podstronę, lecz wyświetli się tylko osobom, które np. przejdą przez dokładnie określoną sekwencję kolejnych podstron, co może wskazywać na ich duże zainteresowanie danym tematem czy ofertą,
- opcja wyświetlania pop-upów wyłącznie dla określonych systemów operacyjnych lub rodzajów urządzeń. Oznacza to, że dane kreacje mogą być wyświetlane np. tylko na komputerach lub tylko na urządzeniach z systemem Windows, co wyeliminuje ich wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
Odpowiedz