W roku 2015, 41% polskich firm e-commerce i 51% przedsiębiorstw z obszaru handlu tradycyjnego odnotowało wzrost wydatków na komunikację mobilną w stosunku do roku wcześniejszego. Średni wzrost w branży e-commerce wyniósł 69% – wynika z raportu Komunikacja mobilna w biznesie, przygotowanego przez Ipsos na zlecenie SMS API.
78% firm e-commerce oraz 70% sklepów stacjonarnych deklaruje wydatki na komunikację mobilną. Średni udział budżetu marketingowe przeznaczanego na tą dziedzinę wynosi 30% dla e-biznesu i 17,1% dla przedsiębiorstw tradycyjnych.
Zarówno sklepy stacjonarne jak i e-commerce wskazują płatności mobilne jako najważniejszy trend w komunikacji mobilnej w 2015 roku. Poniżej szczegółowe odpowiedzi respondentów dotyczące najpopularniejszych trendów:
- Płatności mobilne (sklepy stacjonarne – 69%, e-commerce – 74%),
- Kampanie wielokanałowe (odpowiednio 68% i 63%),
- Automatyzacja i remarketing (odpowiednio 65% i 62%),
- Geolokalizacja (odpowiedni 55% i 53%),
- Big data (55% i 53%),
- Real Time Marketing (44% i 32%),
- Virtual Reality (29% i 28%).
Zarówno sklepy stacjonarne (84%), jak i e-commerce (94%) jako najważniejsze narzędzie w roku 2015 wskazywały e-mail. Kolejnymi istotnymi narzędziami komunikacji mobilnej są social media i SMS-y.
84% przedsiębiorstw e-commerce deklaruje korzystanie z social mediów, przy czym zdecydowanie najpopularniejszy jest tu Facebook, którego używa 98% firm. W dalszej kolejności znalazł się YouTube (43%) i Twitter (23%), a dalej: Instagram (18%), Pinterest (13%), Linkedin (12%), Snapchat (1%).
Media społecznościowe są również często stosowanym narzędziem komunikacji dla sklepów stacjonarnych. 81% z nich deklaruje, że korzysta z social mediów – 94% z Facebooka, 44% z YouTube’a, 21% z Instagrama, 15% z Pinteresta, 11% z Linkedina, 9% z Twittera, 4% ze Snapchata.
Odpowiedz