Polscy internauci są coraz bardziej “smart”

Polacy chętnie korzystają z najnowszych technologii i urządzeń typu smart – wynika z raportu Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret smart Polaka, przygotowanego przez Mobile Institute.

Robienie zakupów w Internecie zamiast w sklepie stacjonarnym, korzystanie z mobilnej bankowości czy przeglądanie sieci za pośrednictwem smartfonów i tabletów – technologia coraz bardziej zmienia nawyki i zwyczaje Polaków. Obecnie już 49% z nas wyraża zainteresowanie nowymi technologiami i uważa, że mają one pozytywny wpływ na nasze życie.

Z jakich urządzeń smart najchętniej korzystają Polacy?

  • smartfon – 58%
  • tablet – 39%
  • laptop – 32%
  • PC – 32%
  • smartTV – 16%
  • aparat cufrowy – 15%
  • dekoder TV/ karta CI/ set-top-box – 10%
  • kamera cyfrowa – 9%
  • konsola do gier wideo – 9%
  • smart watch – 9%
  • e-reader / czytnik e-booków – 8%
  • smart car – 4%

 

Polacy korzystają średnio z 2 urządzeń podłączonych do sieci, a deklarują chęć używania kolejnych dwóch. Oczywiście kluczową rolę odgrywa tu internet – dnia bez dostępu do sieci www nie wyobraża sobie 28% badanych.

Według raportu Polacy aż 89% konsumentów w Polsce można nazwać smart shopperami. Co czwarty badany przed zakupem opiera się na opinii bliskich, znajomych bądź innych internautów. Z kolei 21% deklaruje, że opiera się na porównywarkach cen czy serwisach zakupowych, a po zakupie dzieli się swoimi opiniami z innymi, np. poprzez komentarze w sieci.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>