Strona główna » Jak MA zwiększa efektywność pracy marketera – już na etapie budowania bazy

Jak MA zwiększa efektywność pracy marketera – już na etapie budowania bazy

Jak MA zwiększa efektywność pracy marketera – już na etapie budowania bazy

Automatyzacja marketingu pozwala marketerom na oszczędzenie czasu i skupienie się w większym stopniu na tworzeniu strategii niż na powtarzalnym, ręcznym wykonywaniu poszczególnych działań. Zwiększenie efektywności pracy działu marketingu uchodzi za jedną z największych zalet MA – wynika z B2B Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guide, Martech Intelligence Report.

Wdrażanie systemu iPresso najczęściej zaczyna się od wprowadzenia do niego wcześniej zgromadzonych danych. Już na tym etapie zauważyć możemy korzyści usprawniające pracę marketerów.


36% osób, które korzystają z MA, uważa że największą korzyścią tego rozwiązania jest uwolnienie marketerów od żmudnych i powtarzalnych zadań, co pozwala skupić im się na istotnych celach
(źródło: Redeye i TFM&A Insights).

ipres1Do systemu zaimportować można wszystkie posiadane wcześniej bazy kontaktów wraz z kompletem zgromadzonych informacji na ich temat oraz przypisać kontakty do poszczególnych segmentów.

Segmentacja w systemie iPresso oparta jest o różnego rodzaju atrybuty, kategorie i tagi. Dzięki temu można wyselekcjonować grupę osób np. płci męskiej, zamieszkujących województwo śląskie, będących w przedziale wiekowym 18-30. Posiadanie tak sprecyzowanych informacji umożliwi prowadzenie kampanii marketingowych nastawionych na ściśle określone grupy docelowe, dzięki czemu działania marketerów będą przynosiły lepsze wyniki. Każdy z kontaktów otrzyma dopasowaną do siebie ofertę, co znacznie zwiększy szansę na dokonanie zakupu.

Samo wprowadzenie do systemu bazy kontaktów pozwala marketerowi na generowanie szczegółowych raportów związanych z przekrojem demograficznym – np. jak wielu potencjalnych klientów mieszka w danym mieście, jaka jest najliczniejsza grupa wiekowa?

Raz wygenerowane raporty aktualizowane są w czasie rzeczywistym i obejmują wszystkie nowe kontakty trafiające do bazy. Dzięki temu w momencie gdy zostanie dodana kolejna grupa kontaktów, można od razu sprawdzić jak w danym momencie kształtuje się struktura demograficzna bazy.

Segmentacja w systemach MA, poza standardowymi danymi demograficznymi, daje też marketerowi wgląd w aktywności wykonywane przez zgromadzone w bazie kontakty, co przekłada się na uzupełnienie informacji o nich o tzw. dane behawioralne.

Gromadzenie tych informacji przez system nie wymaga angażowania w żaden sposób marketera. Wszystko dzieje się automatycznie w tle, a zbierane cały czas informacje mogą być wykorzystane w momencie, gdy są najbardziej potrzebne.

Z aktywnościami wiąże się również  bardzo popularny w ostatnim czasie lead scoring – polega on na ocenie punktowej kontaktów w oparciu o ich aktywności (np. wejście na stronę, wypełnienie formularza, kliknięcie w link zawarty w e-mailu).

 

68% firm, które są liderami w swoich branżach korzysta z lead scoringu, wśród firm słabo radzących sobie na rynku wskaźnik ten wynosi tylko 28% (źródło: Aberdeen Group).

ipres1

Lead scoring można wzbogacić również o cechy (atrybuty) kontaktów – mówimy wtedy o scoringu demograficznym. Połączenie obu tych metod daje marketerowi obraz tego, które z kontaktów w bazie są najbliższe dokonaniu zakupu, a które wymagają dalszych działań marketingowych. Raz wyznaczone zasady i kryteriów przyznawania punktów gwarantują szybkie dotarcie do najbardziej pożadanej grupy klientów.

Co ważne, wszystkie działania dotyczące potencjalnych klientów – począwszy od dodania ich do poszczególnych segmentów, poprzez lead scoring i wysyłkę kampanii, po raporty – odbywają się w ramach jednej platformy, jaką jest system Marketing Automation.

 

Marketing Automation uznawany jest za technologię marketingową zapewniającą największy zwrot z inwestycji. Opinię taką wyraziło 58% respondentów w badaniu Survey Report: A Look At the Content and Technology Driving Today’s Demand Generation przeprowadzone przez Spear Marketing Group.

ipres1

Dzięki temu już na etapie budowania bazy i zarządzania nią, system Marketing Automation wyręcza dział marketingu pozwalając mu skupić się na planowaniu kampanii i wyznaczaniu celów strategicznych.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.