blog iPresso Marketing Automation

63% firm spodziewa się korzyści z wprowadzenia MA w ciągu pierwszych 6 miesięcy

63% firm wprowadzających rozwiązania Marketing Automation spodziewa się pierwszych efektów w ciągu sześciu miesięcy od implementacji – wynika z raportu firmy Ascend2.

34% respondentów przewiduje, że pierwsze efekty uzyskane dzięki wprowadzeniu Marketing Automation pojawią się w ciągu 4-6 miesięcy. 29% ankietowanych uważa, że nastąpi to w trakcie pierwszych trzech miesięcy. Pozostałe 37% przewiduje, że rezultaty pojawią się po upływie przynajmniej pół roku od wdrożenia.

Sukces automatyzacji mierzony jest najczęściej a podstawie:

  • wskaźników konwersji – 62%,
  • osiągniętych dochodów – 48%,
  • liczby pozyskanych leadów – 43%,
  • poziomu zaangażowania – 42%.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz