Rośnie przedświąteczny ruch w polskich sklepach internetowych

Na przestrzeni czwartego kwartału rośnie ruch w polskich sklepach online, co związane jest przede wszystkim z zakupami świątecznymi.

Szczyt zakupowy na poziomie +90% ma miejsce w połowie grudnia, po czym około 26 dnia miesiąca następuje nagły spadek – takie wnioski przynosi analiza zachowań zakupowych przeprowadzona przez Criteo na podstawie transakcji wykonanych przez polskich konsumentów w ciągu ostatnich dwóch lat.

Analizy wskazują, że zakupy świąteczne napędzane są przez urządzenia mobilne – w przedświątecznym okresie, nazywanym w raporcie Criteo czasem refleksji, ruch na smartfonach i tabletach wzrasta o 34%.

Czas refleksji trwa od 2 do 18 listopada, gdy konsumenci oglądają i porównują ze sobą poszczególne produkty oraz dodają je do koszyków.

Kolejnym etapem wyszczególnionym przez Criteo jest czas konwersji (19.11 – 18.12), kiedy to następuje szybki wzrost wskaźników sprzedaży. To w tym okresie Polacy kupują najchętniej.

Na początku okresu świątecznego i poświątecznego (19–31 grudnia) następuje gwałtowny spadek wskaźnika sprzedaży, który zaczyna ponownie wzrastać na przełomie roku.

Po znacznym wzrośnie ruchu na smartfonach i tabletach w pierwszej połowie listopada (+34% w czasie refleksji, podczas gdy ruch z desktopów wzrasta wtedy o 25%), około 5 grudnia następuje wyrównanie poziomu ruchu na urządzeniach mobilnych i desktopach.

Ponowny wzrost ruchu na tabletach i smartfonach ma miejsce w okresie świątecznym (począwszy od około 25 grudnia).

Polscy klienci wykorzystują urządzenia mobilne przede wszystkim do oglądania poszczególnych produktów. Jeżeli chodzi o dodanie ich do koszyka i zakup, urządzenia mobilne i desktopowe cieszą się podobną popularnością.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>