Świat Big Data w jednym miejscu

Informacja stanowi obecnie zarówno podstawowy, jak i główny zasób gwarantujący funkcjonowanie i rozwój współczesnego przedsiębiorstwa. Wykorzystanie potencjału tkwiącego w łączeniu danych z różnych źródeł stanowi klucz do sukcesu nowoczesnej firmy i podnoszenia jej konkurencyjności w dynamicznie zmiennym środowisku biznesowym. Te główne zagadnienie były omawiane w ciągu dwóch dni trwania jednego z najważniejszych forum dyskusji nt. Big Data w Polsce – III edycji BIG DATA: Think Big CEE Congress, który odbył się 28 i 29 października 2015 r. w Hotelu Westin w Warszawie.


Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonał Maciej Witucki, Przewodniczący Rady Programowej. Tuż po nim wystąpił Gość Specjalny Kongresu – Jesus Garcia, Chief Operating Officer, emnos. Pierwszy panel dyskusyjny dotyczył obecnych i nadchodzących trendów w świecie Big Data. Wśród panelistów znaleźli się m.in.: Ronald Binkofski (Microsoft), Vikram Gupta (Arthur D. Little), Michał Kwieciński (AXA) oraz Aleš Bartůněk (IBM). Gościem Honorowym był jeden z najlepszych światowych CTO, Stephen Brobst (Teradata). Drugi panel dyskusyjny dotykał tematyki Klienta 2.0, a w głos zabrali w nim m.in.: Michał Pieprzny (PAYBACK/emnos), Andrzej Horawa (Teradata) oraz Bartosz Dobrzyński (P4). Kolejne panele dyskusyjne dotyczyły anonimizacji i bezpieczeństwa oraz perspektyw rozwoju Internetu rzeczy. Wystąpili w nich m.in.: Dariusz Piotrowski (Microsoft), Vit Soupal (Deutsche Telekom), Mariusz Gaca (Orange), Artur Waliszewski (Google).

big data2

Drugi dzień rozpoczęła debata: Churn & Retention, czyli sztuka pozyskiwania i utrzymywania klientów z wykorzystaniem Big Data. Dyskutowano także o Big Data w segmencie B2B, Data Science dla biznesu oraz możliwości i kierunków rozwoju okiem innowatorów. Spośród prelegentów należy wymienić m.in.: Tomasza Motyla (Alior Bank), Adama Kutymę (P4), Dariusza Piekarskiego (SARE), Sebastiana Christowa (MAiC).

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły m.in.: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej, Instytut. Najwyższą aktualność oraz istotność poruszanych kwestii zapewnia Rada Programowa, która współtworzy tematy wchodzące w skład Kongresu. Blog Marketing Automagic był patronem medialnym Kongresu.

Wydarzenie zgromadziło 622 uczestników. Goście uczestniczyli w 8 panelach dyskusyjnych, w których zasiadło 59 prelegentów.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>